L’Ajuntament de València rehabilita el cadafal de la Mare de Déu dels Desemparats
Han passat més de trenta anys i les estades a l'exterior i un emmagatzematge deficient han deixat clevills, dits trencats i rovell
El taller dels artistes fallers Ceballos i Sanabria obri les portes per a mostrar com va la restauració del nou cadafal de la Mare de Déu dels Desemparats que lluirà en la pròxima ofrena de Falles. Han passat més de trenta anys i les estades a l'exterior i un emmagatzematge deficient han deixat clevills, dits trencats i rovell. Ara els restauradors reparen els desperfectes i busquen un canvi en la figura. José Luis Ceballos matisa que es busca una pintura “d’imatgeria” i no de “ninot de falla”.
A més del bust de la Mare de Déu, també s'ha restaurat la part central i inferior del cadafal. Les fustes més deteriorades s'han substituït per metall i les zones exteriors s'han renovat amb fusta més estable. L'objectiu: que l'estructura siga més sòlida i segura per als treballadors que participen en la vestimenta durant l'ofrena.
L'Ajuntament de València ha invertit més de 54.000 euros en la rehabilitació i ha fet un projecte tècnic perquè l'estructura estiga sotmesa a mesures de seguretat.
Més llegit
-
Veneçuela anuncia l'alliberament de presos polítics i Albares confirma que hi ha cinc espanyols entre ells
-
Sanitat incorpora cinc noves malalties en el programa de cribratge neonatal dels bebés valencians
-
La policia indonèsia investiga per negligència el capità del vaixell de valencians que va naufragar
-
El govern espanyol i l'Església tanquen un acord per a reparar els danys de les víctimes d'abusos sexuals
-
Condemnen una alumna a sis mesos de presó per agredir la cap d’estudis d’un institut d’Alacant
-
Interior no multarà durant un període "raonable" els conductors que no porten la balisa V-16