L'Ajuntament de València es compromet a reparar el Palau de la Música
Tots els partits han donat suport en el ple a una iniciativa de la regidoria, que ja ha reubicat el 60% dels concerts.
El ple de l'Ajuntament de València s'ha compromés aquest dimecres a destinar els fons econòmics necessaris per als treballs de reparació del Palau de la Música i les consegüents reubicacions d'espectacles, després de la solsida de part del sostre de la sala Rodrigo fa unes setmanes. Tots els partits han donat suport per unanimitat a la proposta, presentada per la regidora de Recursos Culturals i presidenta del Palau, Glòria Tello, com a alternativa a les iniciatives de PP i de Ciutadans, que demanaven explicacions sobre el tancament del coliseu.
Amb aquest acord, el govern de la ciutat garanteix que dotarà econòmicament, no només les intervencions a l'edifici del Palau i les inversions que siguen necessàries, sinó també les despeses extraordinàries que puguen sorgir a causa de la reubicació de la programació. L'acord també recull el compromís de l'auditori per a facilitar la informació de les reubicacions dels concerts i activitats a la ciutadania, tan prompte com estiguen configurats els nous espais, previsiblement després d'estiu.
Precisament sobre aquest extrem, el regidor de Cultura ha destacat que "la situació va a bon ritme" i que més del 60% de la programació del Palau de la Música ja està reubicada: els concerts d'abonament s'han repartit entre el Palau dels Arts, el Teatre Principal i el Palau de Congressos de València.
El primer ple ordinari de la legislatura ha donat llum verda a una modificació pressupostària de més de tres milions que contempla destinar 400.000 euros a una auditoria sobre la situació arquitectònica, acústica i tècnica del Palau de la Música.
Tot i que tots els partits han donat suport a la iniciativa, l'oposició ha criticat la situació de l'edifici.
Més llegit
-
Almenys 32 morts i més de 700 ferits després de dos forts terratrémols a Veneçuela
-
El Ministeri d'Educació abaixarà les ràtios en l'etapa 0-3: màxim de quatre menors d'un any per educador
-
Una discussió veïnal en una urbanització de Dénia acaba amb un home mort
-
El València Basket, campió de la Lliga ACB per segona vegada
-
El foc de la Cremà posa punt final a unes Fogueres marcades per la intensa calor
-
Els menors de Foios planejaren atacar el seu institut inspirats en videojocs i massacres reals