El joc de l'oca valenciana que triomfa als pobles aquest estiu
El joc tradicional es trasllada als carrers en una gira pels municipis del territori valencià
L'estiu és època de diversió i passar-ho bé i una bona opció és fer-ho amb jocs tradicionals al carrer, amb amics i familiars. És el cas del joc de l'oca valenciana, una forma sana d'entreteniment per a menuts i majors que, a més, serveix per a aprendre la nostra llengua i cultura.
Aquesta versió, creada per Miguel García Vidal, s'ha adaptat a la geografia del nostre territori. Cada casella del tauler representa una comarca, on s'aprenen tradicions i curiositats de cada racó. "Volem arrimar la llengua a tots els pobles, als que es parla més i als que menys, però l'objectiu és divertir-se amb la nostra llengua", ha assegurat García.
Durant la partida els jugadors i jugadores canten, ballen, fan proves de construcció, d'aventura i reptes pensats per a fer en família, tot presentat pel valencià Pere Beltrán, a qui es veu gaudir tant com als més menuts.
El requisit per a poder jugar és tindre més de sis anys, i moltes ganes de passar-ho bé. Sobretot, la finalitat és reunir els xiquets i la gent major. Les pròximes parades del joc de l'oca valenciana seran en diversos municipis del Comtat: Alcoleja, el dissabte 20 d'agost; Quatretondeta, el matí del dimarts 23; Benimassot, el mateix dia 23 de vesprada; i Alcosser de Planes, el diumenge 28.
Més llegit
-
Sanitat investiga la mort d’una xica de dèsset anys per meningitis a l’Hospital de Dénia
-
La targeta SIP canvia al color blau
-
El govern d’Espanya revocarà la declaració d'interés turístic nacional de la Setmana Santa de Sagunt
-
Activat un ampli dispositiu per a localitzar un home desaparegut a Requena
-
Les obres de reparació del pont de l'A-7 a Paterna deixen més de dotze quilòmetres de retenció
-
Retards en Rodalia i en Mitjana i Llarga Distància per dos incidències a València i a Alfafar