Guirao anuncia una revisió dels monuments espanyols després de l'incendi a Notre-Dame
Es farà en col·laboració amb les comunitats autònomes.
El ministre de Cultura i Esport, José Guirao, planteja la necessitat de posar en marxa una revisió de les instal·lacions dels grans monuments espanyols ja que, encara que en general són segures, l'incendi de la catedral de Notre-Dame a París ha suposat una "alerta".
En declaracions a RNE, el titular de Cultura ha dit que la revisió es portaria a terme en col·laboració amb les comunitats autònomes i ha destacat que les catedrals espanyoles "en teoria" estan degudament protegides i, encara que ha explicat que "seguretat al cent per cent no existeix per als monuments ni per a res", sí que hi ha polítiques preventives "que tracten d'evitar que aquests tipus de tragèdies puguen succeir".
"El perillós són les instal·lacions elèctriques antigues, que cal revisar, i quan hi ha una obra de restauració cal extremar les cures perquè un descuit pot provocar una tragèdia", ha dit Guirao, encara que ha matisat que de moment es descomeixen les causes de l'incendi de Notre Dame.
El ministre ha explicat que es posarà en contacte aquest dimarts amb el seu homòleg francés per a posar-se a la seua disposició i oferir-li "el que necessiten", i ha assenyalat que la reconstrucció de Notre Dame competix a tots els europeus pel seu valor simbòlic per a la unió d'Europa i per la cultura europea.
Més llegit
-
Tres detinguts per la venda il·legal per internet de més de 22.000 litres d'un herbicida restringit
-
INTERACTIU | Consulta quant ha plogut en l’episodi de precipitacions torrencials a la rodalia de València
-
Controvèrsia sobre l'enviament de l'ES-Alert: el Consell afirma que es va enviar quan es va detectar risc de desbordaments, mentre que l'oposició critica el retard
-
Detenen una dona de 47 anys per matar a punyalades un home a Requena
-
Tranquil·litat incompleta
-
Quatre artistes abandonen la gira d'Ed Sheeran en suport al raper Macklemore, expulsat per donar suport a Palestina