El govern xinés segueix censurant i modificant pel·lícules
L’última a sofrir els canvis en el seu metratge ha sigut la preqüela Minions: L’origen de Gru
D'esquena a un món que evoluciona, l'aparell repressor xinés deforma el seté art a consciència. Les fórmules reduccionistes de la censura cinematogràfica s'apliquen fins i tot a les produccions infantils animades, i és que la tisora del règim no perdona l'homosexualitat, la corrupció ni que guanyen els roïns de la pel·lícula.
Sense por i sense complexos, el comité de control ha afegit un final retocat a la preqüela Minions: L’origen de Gru. La maldat no pot eixir triomfadora en escena i tampoc el poder pot quedar ridiculitzat per agressions antisistema.
Però no és la primera vegada que ocorre una cosa així. En la cartellera xinesa no s’ha projectat el llargmetratge Lightyear, perquè en unes dècimes de segon hi ha un bes entre dues dones astronautes. O l'última entrega de Bèsties fantàstiques, que sí que es va estrenar l'abril, però amb dotze minuts de metratge menys per a camuflar una relació gai.
Un idèntic modus operandi va ser usat per a Bohemian Rapsody, i és que els censors no podien acceptar un home vestit de dona, com podíem veure Freddie Mercury interpretant en el videoclip d'I Want to Break Free. A Tarantino el censuraren per caricaturitzar Bruce Lee. També blanquejaren les taques de sang de Django desencadenat.
Tot un seguit de perversions per a purificar el cine i, si es pot, canviar-lo a conveniència.
Més llegit
-
El Parlament Europeu aprova poder traure el carnet de conduir als dèsset anys
-
Aldaia acull l’homenatge als herois de les grues
-
Troben en bon estat de salut l'home de 73 anys que va eixir a passejar amb el gos a Benlloc
-
La connexió en tren entre Sagunt i Saragossa es recuperarà en el primer quadrimestre del 2026
-
Detenen un home de 49 anys per agredir la parella a Cullera
-
Torna ‘Valencians al món’ els diumenges a la nit
Més vist
Més escoltat
-
22.10.2025 | Les notícies del migdia
-
22.10.2025 | Les notícies del matí
-
21.10.2025 | Carmen Amoraga i Maxi Roldán presenten “Lágrimas de barro”
-
22.10.2025 | Cadena de valor | Especial des del Congrés AECOC
-
22.10.2025 | 90 minuts
-
22.10.2025 | "True crime", amb Santiago Álvarez | Noves revelacions sobre la fugida d’Antonio Anglés