El govern espanyol invertirà un milió d’euros en millores del Castell de Sagunt
Es treballarà en la reforma dels accessos al castell, en les senderes i en la rehabilitació de la porta d'Almenara
El ministre de Cultura, José Manuel Rodríguez Uribes, ha anunciat que el govern espanyol invertirà enguany 1,1 milions d’euros per a executar diverses actuacions de millora al Castell de Sagunt.
Rodríguez Uribes ha assenyalat que la capital del Camp de Morvedre "respira patrimoni i cultura" i ha assenyalat que al castell, de titularitat estatal, "és obligatori invertir i intervindre per a restaurar-lo amb més força".
En aquest sentit ha destacat el compromís de l’executiu central amb la cultura valenciana i ha assegurat que en els pressupostos generals de l'Estat s'ha destinat un 93,5% més a aquest camp respecte als comptes "heretats del PP", ha dit.
La inversió servirà per a treballar en els accessos al castell, en les senderes, en la senyalística, en la rehabilitació de la porta d'Almenara o reforçant algunes parts de la murada.
D’altra banda, Rodríguez Uribes li ha traslladat a l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, la possibilitat que la Universitat Politècnica de València tinga un centre d'estudi permanent d'investigació arqueològica.
Més llegit
-
L'incendi de la Font Roja s'ha originat en una comunitat religiosa d'Ibi
-
El foc crema el cim del Menejador al parc natural de la Font Roja, un dels tresors naturals valencians millor conservats
-
Les flames obliguen a desallotjar els masos i cases rurals a l'entorn de la Font Roja
-
Detenen un home per atropellar i ferir de gravetat un home i els dos fills de 2 i 5 anys en un pas de vianants de Xàbia
-
L'incendi de la Font Roja, "perimetrat" però encara amb "punts calents" després de cremar més de 250 hectàrees
-
Científics alerten de la propagació d'un gen que fa els bacteris resistents a antibiòtics vitals