La Generalitat entrega a les bandes les partitures de deu grans èxits de Berlanga
El compositor audiovisual i director d'orquestra Vicent Ortiz Gimeno ha adaptat les partitures de les pel·lícules per a bandes de música
La comissionada de Presidència de la Generalitat per a l'Any García Berlanga, Rosana Pastor, ha lliurat aquest dijous a la presidenta de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV), Daniela González, de deu partitures corresponents als principals temes de pel·lícules de Luis García Berlanga.
El compositor audiovisual i director d'orquestra Vicent Ortiz Gimeno ha adaptat les partitures per a bandes de música. El compositor ha qualificat d'"extraordinària idea" la recuperació del patrimoni musical que permetrà "enriquir el repertori de les societats musicals i comunicar el valor de la música i de l'art de Berlanga".
Daniela González ha destacat l'"orgull" per al col·lectiu de "poder col·laborar en la commemoració a una de les grans icones de la cultura valència. Així conclou "el nostre homenatge a la seua figura", que va començar el mes de juny amb tres concerts simultanis en les tres províncies valencianes al ritme de Bienvenido Mr Marshall.
Les deu partitures es distribuiran a 550 societats musicals
En concret, les deu partitures entregades corresponen a les bandes sonores de Calabuch, Copla de las divisas, El verdugo, Grandezza natural, La boutique, La vaquilla, Los jueves, Milagro, Mango sabroso, Novio a la vista i Plácido.
Aquestes partitures passaran a formar part del fons de l'FSMCV a fi que totes les societats musicals de la Comunitat Valenciana les tinguen a la seua disposició per a interpretar-les i incorporar-les al seu repertori habitual, ja que fins ara no hi havia cap adaptació per a banda d'aquestes obres.
La federació distribuirà aquests materials digitalitzats a les 550 societats musicals federades mitjançant la plataforma de gestió interna, habilitada expressament per distribuir les partitures.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
30.06.2025 | A la fresca
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part