La FSMCV premia l'excel·lència del músic Francisco Coll i del grup de percussió Amores
També reconeix la investigadora Guadalupe López i tres projectes educatius.
La Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) premia el músic valencià Francisco Coll, el grup de percussió Amores, la investigadora Guadalupe López, dos projectes educatius i l'editorial Piles.
En total, la FSMCV, en col·laboració amb l'Institut Valencià de Cultura (IVC) i el patrocini de Bankia, reconeix sis projectes d'excel·lència musical en cinc categories en aquesta segona edició de la gala dels Premis Bankia al Talent Musical a la Comunitat Valenciana.
En la categoria de músic valencià, el guardonat ha sigut Francisco Coll, el premi a la formació musical valenciana de caràcter professional ha recaigut en Amores i el premi a l'investigador valencià ha sigut per a Guadalupe López.
El premi al projecte educatiu musical s'ha atorgat ex aequo a l'IES Rodrigo Botet de Manises (pel projecte 'Música per a tot/és') i a Musiescola (pel projecte 'L’empoderament de la música a les escoles'), i el premi a l'activitat empresarial o emprenedora relacionada amb la música ha recaigut en l'editorial Piles.
El jurat, format per experts i presidit pel vicerector de Cultura de la Universitat de València, Antonio Ariño, ha triat sis propostes entre les vora cent candidatures presentades.
Els premis s'han entregat en una gala celebrada al Palau de Congressos de València, durant la qual s'ha rendit un homenatge pòstum a Carles Santos, guanyador del premi al músic valencià en l'anterior edició. Cada guanyador ha rebut aquest dilluns 20.000 euros en metàl·lic i una estatueta commemorativa.
L'objectiu d'aquests premis biennals és donar suport al desenvolupament de la societat valenciana a través del reconeixement de persones i entitats que desenvolupen projectes d'excel·lència de referència nacional i internacional en els diferents àmbits de la música.
Més llegit
-
Educació anuncia un decret per a reforçar l'autoritat del professorat a les aules
-
Un informe de la CGT advertix que la Generalitat coneixia el desbordament del Poio des de primera hora de la vesprada
-
L'Aemet anticipa un hivern més calorós en què el comportament de les pluges és una incògnita
-
Mercadona acorda l’adquisició de Logifruit, amb 1.600 empleats, per a integrar la gestió d’envasos reutilitzables
-
Un enginyer confirma que a les 20:41 hores va alertar la Generalitat i la CHX del desbordament de la presa de Buseo
-
La Generalitat convocarà en 2026 una oferta pública d’ocupació de més de 2.600 places