'Fashion victim': el mural d'Escif que denuncia l'explotació laboral del món de la moda
A través d'un mural de 80 m², l'artista urbà també ha volgut posar en relleu el llegat d'Equip Crònica, el grup de pintors valencians que plantaren cara al règim franquista a través de les seues obres
L'artista urbà Escif ha retut homenatge a l'Equip Crònica aquest dissabte pintant un mural de 80 metres quadrats amb el títol 'Fashion Victim', que es pot veure en el passatge doctor Serra de la ciutat de València. El mural, que denuncia l'explotació laboral, especialment la infantil, en el món de la moda, s'ha inspirat en el treball de l'aclamat grup d'artistes, que es va convertir en un dels màxims exponents de l'art contemporani espanyol del segle XX.
La pintura d'Escif i el progressiu treball sobre el mural servirà de nexe entre dues èpoques en el documental Equip Crònica. L'ofici de pintar, un film de 70 minuts fruit d'un intens treball de documentació i investigació. Manolo Valdés, l'últim integrant viu de l'agrupació, serà el fil conductor del documental, on farà un viatge en el temps des dels anys 60 a l'actualitat.
Amb açò, es pretén reivindicar aquell grup d'artistes que des de València va aconseguir l'èxit internacional, mostrant una constant oposició al règim franquista a través de les seues obres. Un esperit reivindicatiu i compromés amb la realitat del moment que comparteixen amb Escif, dissenyador de la Meditadora de les falles del 2020 i conegut com "el Bansky valencià".
Més llegit
-
Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Santos Cerdán, en llibertat amb mesures cautelars
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
A presó un cirurgià per agredir sexualment una pacient durant una operació a Múrcia
-
Investiguen una dona de València que tenia més de trenta figures d’ivori il·legals a sa casa
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
13.12.2025 | Els últims '90 minuts'
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo