Doble nominació alacantina en els Latin Grammy amb Yerai Cortés i Josep Vicent
El guitarrista està nominat a millor àlbum de música flamenca per Popular, mentre que el director d’orquestra competix en la categoria de millor àlbum de música clàssica per Opus 33 Romantic Cello
Doble presència alacantina en les candidatures dels premis Latin Grammy, que es van anunciar dimecres a la vesprada a través de les xarxes socials dels guardons. El guitarrista d’Alacant Yerai Cortés està nominat a millor àlbum de música flamenca per Popular. I també opta a premi el director Josep Vicent, natural d’Altea, per Opus 33 Romantic Cello, gravat amb la London Symphony Orchestra. Els guardons s’entregaran el 12 de novembre a Las Vegas.
No és la primera nominació per a Yerai Cortés en estos premis, ja que l’any passat ja va ser candidat a millor artista novell, que finalment es va endur la cantant mexicana Paloma Morphy. Enguany competirà en la categoria de millor àlbum de música flamenca amb Mercedes Luján, per Origen & revolución; Mayte Martín, per In Illo Tempor i José Mercé, per José Mercé canta a Manuel Alejandro.
L’any passat, el guitarrista i compositor alacantí va aconseguir un gran èxit amb el documental La guitarra flamenca de Yerai Cortés, amb el qual es va emportar dos estatuetes als premis Goya: millor cançó pel tema “Los almendros”, compartit amb C. Tangana i La Tania, i millor pel·lícula documental, per formar part del projecte.
Quinta nominació per a Josep Vicent
Tampoc és la primera vegada que nominen Josep Vicent en estos guardons que, amb la d’enguany, aconseguix la quinta candidatura després de l'èxit obtingut amb els discs Ritmo i The Latin Rites. El director de l’ADDA Simfònica canvia en esta ocasió l’orquestra alacantina per a posar-se a la batuta de l’àlbum Opus 33 Romantic Cello, gravat amb la London Symphony Orchestra.
Josep Vicent competirà en la mateixa categoria amb el famós director veneçolà Gustavo Dudamel —nominat per dos discs, un al capdavant de la Filharmònica de Los Angeles i l’altre amb la Simón Bolívar Symphony Orchestra—, el brasiler Hermeto Pascoal amb l’Orquestra Jovem Tom Jobin i la directora cubana Tania León, amb l’Orquestra Filharmònica de Londres.
Rosalía lidera les nominacions espanyoles
La cantant catalana Rosalía brilla en les categories reina, empatada amb set nominacions amb la colombiana Karol G, els argentins Ca7riel & Paco Amoroso i l'uruguaià Jorge Drexler. Amb el seu àlbum Lux és candidata a millor àlbum de l’any, millor àlbum de música alternativa i millor gravació. També a millor cançó de l’any per “La perla”, millor cançó en llengua portuguesa per “Memória” i millor vídeo musical en versió curta per “Sauvignon blanc”.
Altres nominats en esta edició són Leiva, que compta amb dos candidatures, a millor vídeo musical versió llarga i millor cançó pop/rock, per Hasta que me quede sin voz; la catalana Bad Gyal, que aspira a millor interpretació reggaeton (“Choque”) i millor àlbum de música urbana (Más cara).
I entre els nominats espanyols també hi ha la cineasta Carla Simón, juntament amb Mónica Blas, Claudia Mayer, Óscar Romagosa i Albert Soler, que optaran al millor vídeo en versió llarga pel curtmetratge Flamenco; el grup Hakuna, a millor àlbum cristià en espanyol per Tú, o Fernando Velázquez, que opta a millor música per a mitjans visuals per Las muertas.
Més llegit
-
Una forta tempesta descarrega quasi 100 litres a la rodalia de València
-
Una investigació demostra que tots els camins no anaven a Roma, sinó a Bizanci
-
L’aeroport de València torna a funcionar, mentre que Rodalia i Metrovalència recuperen el servici progressivament
-
Detenen una dona de 47 anys per matar a punyalades un home a Requena
-
Tres detinguts per la venda il·legal per internet de més de 22.000 litres d'un herbicida restringit
-
L’Aemet eleva l’avís a taronja per a dijous en el litoral d'Alacant i del sud València per intensitats de 60 l/m² en una hora