Descobrixen al jaciment de Montán el sistema defensiu més complex de l'edat del ferro
Els treballs d'excavació i restauració es duen a terme gràcies a una subvenció autonòmica de 150.000 euros
El municipi de Montán, a l'Alt Millars, ha trobat en el jaciment arqueològic Monte Calvario el sistema defensiu més complex de l'edat del ferro. Els treballs d'excavació i restauració —que s'estan duent a terme gràcies a una subvenció de 150.000 euros de la Generalitat dirigida a béns d'interés cultural— permeten aportar coneixements importants sobre la tècnica constructiva de les poblacions pròpies de la comarca en esta era marcada per l'auge de la metal·lúrgia.
L'alcalde de Montán, Sergio Fornas, ha visitat el jaciment per a conéixer l'estat dels treballs, que servixen per a saber més sobre el sistema de construcció de la muralla est, la que dona millor accés al poblat.
Es basa en la successió de diverses terrasses anivellades amb farciments, que permeten protegir la cara exterior de la muralla, una tècnica ja coneguda en l'antiguitat que s'adapta al terreny i, en el cas de Monte Calvario, adquirix gran singularitat.
L'Ajuntament de Montant treballa, a través de l'oficina de turisme i en coordinació amb l'equip tècnic que fa els treballs d'excavació, per a organitzar visites turístiques a l'emplaçament arqueològic. Quan acaben les actuacions al jaciment, el visitant podrà apropar-se a un enclavament històric únic amb una importància estratègica en els intercanvis comercials de l'Edat de Ferro. Entre les restes del recinte s'observen a la perfecció els espais destinats a emmagatzemar mercaderies i els habitacles situats en la part posterior.
Més llegit
-
Mor una xiqueta de sis anys d'Alzira després d'un tractament dental privat i una altra de quatre està hospitalitzada
-
Pérez Llorca va telefonar a Mazón a les 18:57 hores per a interessar-se per Utiel i el president li va indicar que hi havia problemes a la Ribera
-
Vora 200 persones es concentren a Paiporta per a demanar la dimissió de Pedro Sánchez
-
Primera nevada de la tardor, gelades a l'interior, fort vent i termòmetres a la baixa
-
La Policia Nacional desmantella dos fàbriques clandestines de tabac, una d’elles a Moixent
-
MAPA | Arriba el fred: consulta les mínimes i la cota de neu municipi a municipi