El Consell declara el 2 d'agost Dia de la Dansa Tradicional Valenciana
La data ret homenatge al naixement del coreògraf valencià Francisco Miralles, de fama internacional
El ple del Consell ha aprovat aquest divendres la declaració per la qual es fixa el 2 d'agost com el Dia de la Dansa Tradicional Valenciana. Una data triada per a retre homenatge al dia de naixement de l'artista valencià Francisco Miralles, de brillant carrera internacional en el món de la dansa.
La dansa tradicional valenciana engloba un conjunt de balls que el poble valencià ha transmés de generació en generació, explica el govern valencià en un comunicat. Es tracta d'"una expressió cultural i artística, de cohesió social, en què s'integren elements com la indumentària, la música amb tabalet i dolçaina, el vent-metall, les coreografies, la representativitat o els significats originaris i rituals que comporta".
L'efemèride era una petició de més de 200 grups de ball que s'uniren l'any passat per a commemorar el 150é aniversari del naixement de Miralles. El Consell arreplega el guant per a "donar suport a la promoció, l’impuls i la revaloració d’aquesta expressió artística pròpia de la Comunitat Valenciana".
Més llegit
-
Mor una dona després de precipitar-se des d'un dècim pis amb els dos fills, que han resultat ferits greus
-
Detingut a Madrid el lladre de la bicicleta exclusiva d’un pilot de MotoGP robada al circuit de Cheste
-
Cauen 210 bombones de butà en rebentar una roda del camió que les transportava per l'A-7
-
Les víctimes de la dana afirmen que no es reuniran amb Pérez Llorca si no retira l'acta de diputat a Mazón
-
Hugo Duro rescata un punt contra el Sevilla (1-1)
-
Consulta els carrers que estaran tallats per la Marató de València i el dispositiu especial de trànsit