‘La Bohème’ torna al Palau de les Arts per Nadal
Considerada una de les òperes més representades, es presenta a València amb la poderosa posada en escena de Davide Livermore
La Bohème de Puccini torna al Palau de les Arts de la mà del director James Gaffigan. Considerada una de les òperes més representades, torna amb la poderosa posada en escena de Davide Livermore, que la va estrenar a Les Arts el 2012.
Un argument dramàtic: quatre artistes a penes sobreviuen i l'amor d'un d'ells cap a una fràgil dona de qui endevinem un tràgic final. És La Bohème de Pucini, una partitura complexa que la batuta de James Gaffigan resol amb un teixit continu de melodies que ens transporten als costumistes i revolucionaris carrers del París del 1830. “La manera en què ell construeix diferents textures amb l’orquestra i les veus no és molt comuna. Cada vegada descobreix coses noves”, conta a À Punt James Gaffigan, director musical.
Entre la poesia i la quotidianitat, la poderosa posada en escena creada per Davide Livermore submergeix la trama en les pintures impressionistes dels artistes de l'època: Van Gogh, Renoir, Monet... Una obra plena de referències a les obres d’art que s’han quedat gravades en el nostre record. “I hi ha vegades que l’escena es converteix en un quadre de Van Gogh, els personatges estan dins de la mateixa composició pictòrica o fora. Aleshores juga amb això”, destaca Emilio Pérez, director d’escena. Un joc que torna al Palau de les Arts, en aquesta ocasió amb sis sessions, que s'estrenen el 9 de desembre.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
La valenciana Rebeca Torró, nova secretària d'Organització del PSOE
-
L'autovia Torrent-València reobri al trànsit després de reconstruir el pont esfondrat el 29-O
-
Detingut a Ontinyent el principal sospitós de la desaparició d'un empresari de Bocairent