La Cavalcada del Ninot ompli el centre d'Alacant de color, sàtira i enginy
Es tracta de l'esdeveniment més bandarra de les Fogueres, en què els festers i festeres deixen de banda els vestits tradicionals per a donar protagonisme a disfresses casolanes carregades de creativitat i humor
Este dissabte de vesprada s'ha celebrat a Alacant la desfilada més bandarra de totes les que se celebren per les Fogueres. Es tracta de la tradicional Cavalcada del Ninot, una cita imprescindible per als festers i festeres que ompli el centre de la ciutat de color, sàtira i enginy.
Un total de 7.000 persones, provinents de 92 comissions foguereres i trenta barraques, han participat en esta divertida desfilada plena de motius al·legòrics referents al tema de la respectiva foguera. La marxa, que ha començat a les 18:30 hores, ha omplit de color l'avinguda d'Alfons el Savi, la rambla de Méndez Núñez i la plaça de l'Ajuntament, per on discorre l'itinerari oficial.
Així, per un dia els vestits tradicionals cedixen protagonisme a disfresses casolanes carregades de creativitat i humor, però també de crítica social. La desfilada compta amb dos categories, artística i humorística, i les comissions competixen per obtindre premi i banderola.
Esta jornada festiva arriba després del pregó d'este divendres, en què el cantant i compositor alacantí Adrián Gomis 'Funzo' va donar la benvinguda a les festes del foc i va animar el jovent i la gent en general "a mantindre vives les tradicions" de les Fogueres.
Més llegit
-
Cancel·lat el Festival de les Arts per incomplir la normativa acústica
-
Educació proposa 7.700 noves places de docent i mesures per un total de 3.338 milions
-
Les protestes pel so obliguen Leire Martínez a interrompre temporalment el concert en el Festival de les Arts
-
Una confessió familiar destapa l'assassinat el 1993 d'un jove a Dénia i troben restes òssies en la casa
-
L'acampada educativa destaca el compromís amb el Corpus mentre l'associació de la festa reclama "tota" la plaça lliure per al cap de setmana
-
Els afectats per la cancel·lació del Festival de les Arts promouen una demanda per a exigir la devolució íntegra de les entrades
Més vist
Més escoltat
-
05.06.2026 | L'hora de la cultura | ‘Chulilla tiene un castillo' i Avelino Marín i Juan Bautista
-
05.06.2026 | Terra de bous
-
05.06.2026 | 90 minuts
-
06.06.2026 | La Xarxa Esportiva | Inés Fernández Miró i Bea Blasco
-
05.06.2026 | ‘El alma de Sorolla’, una proposta que combina poesia, música en directe i projeccions de l’obra del pintor valencià
-
06.06.2026 | Les notícies de migdia cap de setmana