Catí manté viva la rogativa a Sant Pere de Castellfort malgrat la pluja
El municipi celebra amb devoció un dels pelegrinatges més antics del territori valencià, amb set segles d'història
El primer cap de setmana de maig torna a portar a Catí una de les seues tradicions més arrelades: la rogativa a Sant Pere de Castellfort, un pelegrinatge amb més de set segles d’història que reunix cada any desenes de participants en un recorregut carregat de simbolisme i devoció.
A peu o a cavall, els catinencs recorren un camí marcat per la tradició. Una comitiva que avança amb solemnitat entre càntics religiosos i el silenci que imposa l’austeritat del moment.
Les característiques capes negres tornen a convertir-se en una de les imatges més representatives d’esta cita, que manté intacte el ritual transmés de generació en generació.
Enguany, però, totes les mirades estaven posades també en el cel. La pluja ha fet acte de presència ja iniciada la rogativa i ha obligat molts pelegrins a recórrer a paraigües i impermeables per a continuar el trajecte.
A mig matí, la comitiva ha arribat al santuari de l’Avellà, on s’ha celebrat una missa i una breu parada per a recuperar forces.
Després del descans, els peregrins han reprès la marxa cap a Sant Pere de Castellfort, completant així un recorregut que manté viu, any rere any, este camí de devoció.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil intercepta en l'A-7 un camió carregat de taronges amb 26 defectes tècnics greus
-
La família de l'embarassada assassinada pel Tuvi, indignada amb el jutjat per concedir-li la llibertat
-
L'Eurolliga sanciona el president del Panathinaikos pels incidents al Roig Arena
-
La trista realitat (0-2)
-
Diumenge nuvolós amb probabilitat de ruixats i tempestes
-
Leire Arellano Ruiz, bellea del foc infantil del 2026