'La bola negra', 'El ser querido' i 'Los domingos', candidates a representar Espanya en els pròxims Oscars
Javier Calvo, Javier Ambrossi, Rodrigo Sorogoyen i Alauda Ruiz de Azúa celebren que les tres cintes exporten temes locals
La bola negra, de Javier Calvo i Javier Ambrossi, El ser querido, de Rodrigo Sorogoyen i Los domingos, d'Alauda Ruiz de Azúa, han sigut les tres pel·lícules seleccionades per a optar a representar Espanya en la pròxima edició dels Oscars, la número 99, en la categoria de Millor Pel·lícula Internacional.
El pròxim 16 de setembre s'anunciarà la pel·lícula que finalment representarà Espanya en els premis de l'Acadèmia de Hollywood, segons ha avançat el president de l'Acadèmia Fernando Méndez-Leite.
Miriam Garlo, la primera actriu sorda a alçar-se amb un Premi Goya en la passada edició dels premis per la pel·lícula Sorda, ha sigut l'encarregada d'anunciar les tres pel·lícules preseleccionades, acompanyats per Méndez-Leite i la notària Eva Fernández Medina.
Des dels Àngels (EUA) i de matinada han celebrat els Javis, Ambrossi i Calvo, la preselecció de La bola negra, basada en l’obra homònima i inacabada de Federico García Lorca. Així, Calvo ha compartit la seua sorpresa per l'acollida que està tenint el film al país, perquè pensaven que era un tema "molt espanyol".
També l'equip d'El ser querido ha respost davant de la candidatura en una videotelefonada des de Barcelona i Sorogoyen ha precisat que ha sigut "una alegria" que la notícia haja arribat en un moment "tan bonic", en referència a la bona taquilla que està fent el film. En ell, Javier Bardem es posa en la pell d'un violent director de cinema que torna a Espanya per a rodar una pel·lícula i que vol que la protagonitze la seua filla, interpretada per Victoria Luengo, una actriu sense carrera a qui fa tretze anys que no veu.
La tercera cinta triada ha sigut Los domingos, la guanyadora del Goya a la Millor Pel·lícula en la 40a edició dels guardons, celebrada al febrer este mateix any. Després de Cinco lobitos, Alauda Ruiz de Azúa torna a obrir un debat social i transitar entre punts de vista inèdits o poc explotats en el cinema espanyol, esta vegada de la mà d'una jove que en ple segle XXI vol entrar en un convent.
La cineasta, igual que els Javis i Sorogoyen, ha celebrat que les tres cintes exporten temes locals. "Són pel·lícules que no renuncien al que és local, al contrari. Se situen en un realisme molt nostre. I, no obstant això, aconseguixen arribar a llocs molt universals", ha valorat la directora de Los domingos, Alauda Ruiz de Azúa.
Des de 2005 cap pel·lícula espanyola ha guanyat un Oscar. L'última a aconseguir-ho va ser Mar adentro, dirigida per Alejandro Amenábar i protagonitzada per Javier Bardem, que es va fer amb el de millor pel·lícula internacional.
Més llegit
-
Milers de persones omplin les principals places dels ajuntaments de la Comunitat Valenciana en solidaritat amb Ceuta
-
À Punt Ràdio arranca temporada amb una imatge renovada, nous programes i més hores de directe
-
La jutgessa eleva a 232 les víctimes mortals de la dana després d’incloure una veïna de Guadassuar
-
MINUT A MINUT | Sánchez compareix al Congrés per a explicar la gestió de la crisi migratòria a Ceuta
-
Detenen a València una parella de Castelló de la Plana acusada de matar un bebé
-
El director de la Policia diu que cap informe culpa el Marroc de l'entrada a Ceuta