Benicàssim torna als anys vint amb la Belle Époque
L’edició d’enguany retrà homenatge a la festa de la verema i a “la joia del municipi”, el raïm moscatell
Benicàssim celebra des d’aquest divendres fins diumenge la dotzena edició de la Belle Époque, un viatge en el temps fins als anys vint, època daurada del modernisme al municipi de la Plana Alta. La celebració, que com cada any té lloc al llarg del passeig de Pilar Paloma, s’havia de celebrar la setmana passada, però les previsions de les fortes pluges van obligar a posposar-la a aquesta.
L’edició d’enguany, la dotzena, estarà dedicada a la festa de la verema i en concret a la que –diu l’organització– era “la joia de Benicàssim”, el raïm moscatell, així com als treballadors i treballadores, “els verdaders protagonistes”. Expliquen que la campanya s’estenia fins a l’octubre, prèvia a la venda del moscatell, i es calculava que hi treballaven vora 1.000 recol·lectors.
Per aquesta cita, els organitzadors han preparat tres dies plens de vora quaranta activitats, amb concursos de pintura ràpida, fotografia i vestit, exposicions de vehicles clàssics i cercaviles, entre altres. A més, també se celebraran alguns actes, com la trobada de l'Associació Nacional d'Entitats Modernistes (Anem) a Villa Elisa, dissabte a les 18:00 hores, que torna a reunir associacions que tracten de posar en valor l'important llegat arquitectònic, cultural i històric del modernisme.
Més llegit
-
Mor ofegat un xiquet de vint mesos en una piscina particular de Tous
-
El canvi a l’horari d’hivern arriba diumenge: a les tres de la matinada seran les dos
-
La platja de Daimús queda sepultada per tones de canyes arrossegades per la dana Adam
-
Feijóo, sobre les pròximes generals: “A la Comunitat Valenciana és a la que més li interessa el canvi”
-
Peter Lim ven el 42% de les accions del València a Pitchwise Holdings
-
Dos fugitius buscats per homicidi i detinguts per robar a Oliva queden lliures per passar a disposició judicial fora de termini