Cabres, tortugues i canaris: el barri de Sant Antoni de València acull la tradicional benedicció d'animals
La festivitat s'ha celebrat un dia abans del dia de Sant Antoni, que és el 17 de gener, i després que l'any passat no poguera viure's de manera presencial per culpa de la pandèmia
El barri de Sant Antoni, a la ciutat de València, ha acollit aquest diumenge la tradicional benedicció d'animals i la missa solemne en honor a Sant Antoni Abat, patró dels ramaders i protector dels animals.
La festivitat s'ha celebrat un dia abans del dia de Sant Antoni, que és el 17 de gener, i després que l'any passat no poguera viure's de manera presencial per culpa de la pandèmia.
Així, els actes han començat a les 10 hores en la parròquia Sant Antoni Abat, amb la celebració de l'eucaristia. Just després s'han beneit i repartit els pans, i a continuació s'ha celebrat la tradicional benedicció d'animals amb una processó en la qual han participat les falleres majors de València, que han fet una solta de coloms.
En la processó també han participat mascotes de tota classe amb els seus propietaris, des de gossos, gats i conills fins a cabres, canaris o tortugues. La Policia Local muntada i unitats de cavalleria i unitats canines de la Policia Nacional, la Guàrdia Civil i la Unitat Militar d'Emergències s'han sumat a la celebració.
Hi ha moltes pedanies, pobles i ciutats valencians que celebren també Sant Antoni aquest diumenge, com les Alcubles, Alginet, Canals, Cases de Moya, Casas de Pradas, Cerdà, Cullera, Gilet, Los Isidros, Quesa, Rafelbunyol, Sant Antoni de Benaixeve i Sumacàrcer.
Canals, la foguera més gran del món
Canals, a la Costera, acull també aquest diumenge les vespres de les festes en honor del seu patró, Sant Antoni Abad. L'encesa d'un ciri representarà la Cremà de la Foguera, considerada "la més gran del món en honor a aquest sant segons el llibre dels rècords", segons el rector Emilio Salvador Úbeda, però que a causa de la covid no s'ha muntat enguany.
Dilluns la parròquia celebrarà la missa solemne al matí i a la vesprada, a les 20 hores, serà la processó. Igualment, el dimarts se celebrarà la benedicció d'animals.
La Santantonada del Forcall
A les comarques del nord, el Forcall ha celebrat aquest divendres la Santantonada, el primer dels quatre dies de festa en honor a sant Antoni Abat. Després de plantar el Maio i de vestir la barraca a la plaça Major, es va botar foc a la foguera.
Qui va ser Sant Antoni Abat?
Sant Antoni Abat va nàixer en el si d'una acomodada família d'Egipte l'any 250 i va optar pel consell evangèlic del despreniment i l'entrega de tots els seus béns materials als pobres, retirant-se al despert. Malgrat això, molts van intentar seguir-lo, per la qual cosa va introduir una nova etapa en la vida religiosa organitzada de manera comunitària, en lloc de l'aïllament individual.
El porquet que la iconografia situa al costat de Sant Antoni no representava inicialment al patronatge del sant sobre els animals, en contra de la creença popular, sinó que "simbolitza la temptació de què va ser objecte pel dimoni quan va romandre en el desert, abstenint-se de menjar carn".
Més llegit
-
Rescaten una rabosa atrapada en un pou de quatre metres de fondo a Asp
-
L'Alt Palància, una comarca castigada pel foc
-
La Comunitat Valenciana registra la temperatura més alta d'Europa amb 45,5 ºC a la Pobla Llarga
-
El València fa oficial el fitxatge de Ryunosuke Sato
-
Canviar de carrera és sempre una opció: un de cada deu alumnes que entra a la universitat ho fa cada any
-
Un incendi provoca la caiguda del sostre d'una nau industrial a Santa Pola
Més vist
-
Foios vibra amb el pas d'Espanya als quarts de final del Mundial
-
04.07.2026 | Informatiu migdia
-
06.07.2026 | Informatiu nit
-
06.07.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
06.07.2026 | Informatiu migdia
-
07.07.2026 | Especial Informatiu 12:00 h | Última hora de l'incendi de Soneja i l'episodi de calor intensa