Art urbà per a denunciar la pujada del preu de la llum
StoolStreetArt i Abraham Calero posen de manifest la preocupació de la ciutadania per l'ascens de la factura de la llum mitjançant una instal·lació artística
Una enorme fletxa rosa s'alça des de fa uns dies en l'horta de Campanar (València) per a denunciar el desorbitat augment del preu de l'electricitat. Es tracta d'una gegantesca intervenció artística realitzada pel col·lectiu artístic valencià StoolStreetArt juntament amb l'artista madrileny Abraham Calero.
La seua intenció és fer-se ressò de la gran preocupació i malestar amb què la ciutadania segueix des de fa mesos la pujada del preu de la llum, que sembla imparable i que aquest dilluns va tornar a arribar a un nou rècord històric, en situar-se en 227,45 euros/MWh.
La instal·lació aprofita una antiga torre d'alta tensió per a mostrar l'evolució de la factura mensual d'electricitat (PVPC) el 2021, segons els valors aportats per l'OCU al febrer (55€), l'abril (70€) i al setembre (87€). El mes de desembre és un espai buit que convida qui la visite a preguntar-se fins on pot arribar a pujar el preu de la llum.
El seu objectiu és subratllar la necessitat de prendre mesures perquè aquesta pujada no afecte les famílies amb menys ingressos, ja que durant el 2020 el risc de pobresa a Espanya va pujar fins a afectar el 21% de la població (9,9 milions de persones).
La gegantesca infografia es troba al camí de la partida de Dalt, a tan sols un quilòmetre del parc de bombers de Campanar, i pot visitar-se a peu fàcilment.
Els artistes han manifestat, a través d'una nota de premsa, el seu agraïment per les nombroses mostres d'afecte i ànim rebudes durant la instal·lació de la peça per part de passejants i el veïnat de València i Mislata.
Més llegit
-
La Conselleria d'Universitats qualifica d'“intolerable” que es negue la paraula al representant de la Generalitat en l'obertura del curs acadèmic de l'UJI
-
Almenys 25 ferits, tres de gravetat, en l'explosió d'un bar a Vallecas
-
Investiguen un possible vessament al riu Magre, on han eixit peixos morts surant
-
Mor un home en l'explosió de gas d'un bar de Vallecas, amb almenys 25 ferits
-
Així són les vivendes prefabricades per a famílies afectades per la dana
-
Extingit l'incendi industrial d'Albuixec