Alcoi estrena un betlem amb més de 700 figuretes de Playmobil
El Betlem de Tirisiti, els patges, la cavalcada dels Reis i el Sant Jordiet a Cavall són alguns dels protagonistes d’aquesta proposta tan particular
L’Associació Betlemista Santa Rosa d’Alcoi ha muntat enguany un betlem com a mínim singular, ja que està fet amb més de 700 figuretes de Playmobil i no li falta el més mínim detall. Una peça d’art efímer creada per Ricardo i Anna Pons, que valora la història i la cultura pròpies de la ciutat d’Alcoi i que es pot visitar a l'església de Santa Maria durant tot el Nadal.
Aquesta creació reprodueix les escenes bíbliques inspirades en espais i costums netament alcoians. La Mare de Déu i Sant Josep demanen recer a la posada del tradicional Betlem de titelles de Tirisiti, per exemple. Però tampoc hi podien faltar els tradicionals patges d’Alcoi en una escena que recrea la Cavalcada de Reis, el castell de les Festes de Moros i Cristians, i dalt, el Sant Jordiet a Cavall.
Un dels membres de l’associació de betlems, Jordi Casanova, afirma que el betlem ha causat sensació a la ciutat i que és una novetat “molt agradable” que agrada sobretot a la xicalla. “Estan encantats!”, celebra. Unes sensacions corroborades pel veí d’Alcoi Rafael Reina, que afirma que ja ha portat les seues criatures a visitar-lo i que “han al·lucinat” buscant les diverses figures i referències a la història de la seua ciutat.
Més llegit
-
Un mort i tres ferits en un tiroteig a Alzira arran d'una disputa familiar
-
Detenen un home de 85 anys per la mort violenta de la seua exnora de 47 a Madrid
-
Mor una dona després de patir un accident amb un quad en una zona forestal de la Vall d'Uixó
-
Roben a Alacant un tràiler amb roba de Zara valorada en un milió d’euros fent-se passar per policies
-
Un veí de Ceuta, apunyalat presumptament per quatre migrants en un intent de robatori
-
Un jove palestí que va viure a València demana ajuda perquè l’evacuen de Gaza