Alcalà de la Jovada rebateja la plaça del Bisbe Vilaplana amb el nom d’Al-Azraq
Es recupera així la memòria del cabdill musulmà, nascut en aquest nucli de la Vall d’Alcalà
Alcalà de la Jovada, un dels dos nuclis de la Vall d’Alcalà (Marina Alta), ha rebatejat la seua plaça principal, fins ara plaça del Bisbe Vilaplana, amb el nom d’Al-Azraq, en homenatge a la figura del cabdill musulmà nascut a principis del segle XIII en aquesta població.
Diverses activitats culturals tindran lloc al llarg d’aquest dissabte per tal de celebrar la fita i conéixer millor aquesta mítica figura històrica que es va enfrontar a les tropes de Jaume I per a defensar un territori que s’estenia per les muntanyes de la Marina i el Comtat.
L’escriptor Just Sellés, autor del llibre Al-Azraq, el malson de Jaume I, iniciarà la jornada a les 12:30 hores amb la presentació d’aquesta obra. A partir de les 14:00 es reprendrà, després de dos anys, la festa gastronòmica d’Al-Azraq, una mostra de la gastronomia local marcada per l’herència morisca. Més tard, un concert del grup Dolç Tab Jazz donarà per finalitzada la festa.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part