Aclarit el misteri del baix robat a Paul McCartney, més de mig segle després
Aquest model ha estat històricament vinculat a l'artista, que es va enamorar de la seua forma tan peculiar
Durant més de cinquanta anys, un baix de Paul McCartney de la marca Höfner, el model 500/1 del 1961, estava desaparegut, després d'un robatori el 1972. Ara, després d'una investigació iniciada l'any passat per la mateixa marca d'instruments musicals, aquest baix ha tornat a aparéixer. McCartney el va comprar el 1961, molt abans de saltar a la fama, quan els Beatles ja existien i estaven de gira per xicotets clubs d'Alemanya.
Aquest model ha estat històricament vinculat a l'artista, que ha reconegut en nombroses ocasions que se'n va enamorar pel peculiar disseny simètric, semblant a un violí. L'ex Beatle va pagar trenta lliures esterlines fa 63 anys pel baix, encara que hui costaria unes 800 lliures. Segons el diari The Guardian, que revela la notícia, l'instrument podria arribar a deu milions de lliures en subhasta.
La investigació, denominada Lost Bass Project ('El projecte del baix perdut'), la va iniciar el fabricant alemany l'any passat. McCartney té quatre instruments de la marca Höfner, però és amb aquest baix que va tocar al Cavern Club i a Abbey Road.
Els responsables de la investigació, Scott i Naomi Jones, han relatat aquest divendres en BBC Radio com van trobar el baix. Després del llançament de la campanya, van rebre més de 600 telefonades i correus, en què van trobar "algunes pistes fantàstiques". El lladre que el va sostraure el va portar al pub de la seua zona, però es va adonar que seria difícil vendre'l de seguida. Així és que li va demanar a l'amo del local que li'l guardara. El baix ha continuat en la família de l'amo del pub durant 51 anys.
Aquest dimarts, un jove de nom Ruaidhri Guest compartia en X: “Vaig heretar aquest instrument, que ha sigut tornat a Paul McCartney".
Un comunicat en la web de l'ex Beatle assenyala: "El baix ha quedat autenticat per Höfner i Paul està increïblement agraït amb tots els implicats”.
No és un cas únic. El 1963, la guitarra que John Lennon va usar per a escriure I want to hold your hand va desaparéixer després d'un concert i el van vendre 51 anys després per 2,4 milions de dòlars en una subhasta.
Més llegit
-
L’adolescent ofegat a Bunyol va patir un accident quan feia una activitat supervisada
-
Una família colombiana estudia presentar una denúncia per l'abús policial patit a València
-
Dos germans moren en un accident de moto a l’entrada de València
-
Tres mitjans aeris lluiten contra un incendi amb diversos focus declarat a Tous
-
Artistes valencians es deslliguen dels festivals que gestiona un fons proisraelià
-
Nous perills als espais aquàtics valencians després de la dana
-
Sánchez es reunirà este dijous a València amb les tres associacions de víctimes de la dana
-
Del 8 de setembre al 19 de juny: consulta el calendari escolar del curs 2025-2026
-
El millor entrepà tradicional d'Espanya és valencià
-
Salven la vida d’una dona inconscient a Cullera després de l’avís de la seua filla des de l'estranger
Més vist
-
Emergències | Capítol 9
-
21.05.2025 | Informatiu migdia | L'oratge
-
Cal registrar les gallines d'autoconsum per a evitar una sanció
-
20.05.2025 | Informatiu nit | L'oratge
-
21.05.2025 | Informatiu migdia
-
Zoom | L'apagada
-
20.05.2025 | Informatiu nit
-
20.05.2025 | La via verda
-
20.05.2025 | Grada
-
Sole Giménez: “Estic molt agraïda pel recorregut que he fet en el món musical i per la gent que m’ha acompanyat”
Més escoltat
-
20.05.2025 | Retallades en les Escoles Oficials d’Idiomes
-
20.05.2025 | Línia de fons
-
20.05.2025 | Queda't amb mi | Tercera Part
-
20.05.2025 | “Protagonistes”, disseny i il·lustració amb consciència
-
20.05.2025 | 90 minuts
-
19.05.2025 | Queda't amb els nostres | Marybel Nilson
-
20.05.2025 | Tertúlia d'actualitat
-
21.05.2025 | Les notícies del migdia
-
20.05.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
21.05.2025 | Amunt i avall | Quarta Part