‘101 cafés antics de València’ un viatge pels centres neuràlgics de la València del segle passat
Aquest llibre recull la història dels locals que foren el centre de la vida política, social i cultural en el passat
Arturo Cervellera, net del propietari del primer café de Burjassot, ha publicat un llibre en què narra la història de més d’un centenar d’aquests locals de València i rodalia.
La curiositat sobre els cafés històrics d’Arturo ve del fet que el seu avi va obrir el Gran Café Brasileño, el primer café de Burjassot (Horta) i l’ha portat a escriure, durant més de deu anys, aquest recull il·lustrat amb més de 500 imatges que recorda l'època daurada d'una vida cultural amb més converses i menys pantalles.
Aquests locals eren el centre de la vida política, social i cultural de la ciutat i en alguns s’organitzaven tertúlies literàries en què participaven intel·lectuals com Hemingway, Blasco Ibáñez o Ramón y Cajal. De fet, es podria reescriure la història de la ciutat amb tot el que va passar en aquests locals, i ara es pot consultar en el llibre ‘101 cafés històrics de València’.
A més, podrem descobrir quins cafés continuen oberts i visitar-los si volem observar en primera persona el pas del temps pels seus mostradors.
Més llegit
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Un home mor d'un tir al balcó de sa casa al barri de les Carolines d'Alacant
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Morrissey suspén el concert a València per culpa del "soroll" de les Falles que li impedix dormir
-
Mascletà en directe del dijous 12 de març de les Falles 2026 de València
-
Detenen un home a Xirivella per amenaçar i assetjar lone Belarra per Instagram