Sebastià Mora: No vull tornar a vore uns Jocs Olímpics des de casa
Albert Torres (Menorca, 1990) i Sebastià Mora (Vila-real, 1988) han guanyat la medalla de plata en cursa a l´americana en el Campionat del Món de Ciclisme en Pista d´Apeldoorn.
Sebastià Mora parla clar de dos temes que s´han convertit en una xacra per al ciclisme tant professional com amateur: el dopatge i la sinistralitat. Respecte del dopatge, defén la tolerància 0. 'En l´últim mes he passat tres controls. He d´estar localitzable les 24 hores, i de vegades vénen a casa. Sembla que no hi ha ciclisme fins que no apareix un cas de dopatge'.
L´últim cas és la sospita sobre Wiggins per haver pres medicaments sospitosos amb l´equip Sky, segons una investigació de l´Agència Antidopatge del Regne Unit i denunciada per la Cambra dels Comuns. El guanyador del Tour del 2012 ho ha desmentit en una entrevista a la BBC 'Em sabria greu que es confirmara', afirmà el ciclista de la Plana Baixa.
A més, com a professional d´un esport minoritari, apunta altres conseqüències: 'Per culpa d´uns tramposos, hi ha esportistes nets que han perdut espònsors o l´oportunitat de pujar al podi; i no és per la foto, és per la motivació que això representa'. Són els casos de Lydia Valentín, en halterofília, i de la saltadora de llargada de l´Eliana, Conxa Montaner
Més llegit
-
L'estiu més càlid en almenys un segle i mig donarà pas a una tardor previsiblement també amb temperatures per damunt del normal
-
Cremen el cotxe d'un dels detinguts pel tiroteig a Alzira en què va morir un home
-
La Diputació de València anuncia el tancament del Teatre Principal per danys estructurals
-
Miquel Baquero (La Fe) sobre els nous medicaments per a frenar l'Alzheimer. "La majoria de professionals esperàvem que també es finançaren"
-
Cremen dos cases vinculades als germans detinguts pel tiroteig mortal a Alzira
-
El Poder Judicial arxiva per unanimitat les queixes de Pradas i Argüeso contra la magistrada que investiga la dana
Més vist
Més escoltat
-
21.09.2026 | Veritats provisionals amb Juli Peretó
-
21.09.2026 | 90 minuts
-
Capítol 5: Del clic a la botiga; com està canviant la manera de comprar
-
21.09.2026 | «Ahlam»: el teatre posa veu als somnis de les dones refugiades palestines
-
18.09.2026 | Tastem CV | Les coques de la Safor
-
22.09.2026 | El partit de la una