El vent, el pitjor aliat dels atletes
El cel ras, la humitat baixa i un fred moderat marcaran una marató amb ratxes de vent que s'enfortiran al llarg del matí
La marató de demà comptarà amb un participant que farà la guitza a més d'un: el vent de ponent, que al llarg del matí girarà a mestral. A primera hora bufarà amb ràfegues que aplegaran als 30 km/h, i s'anirà intensificant fins a arribar a migdia a ràfegues de fins a 50 km/h. Parlem de ratxes de vent, perquè la velocitat mitjana, és a dir, la mitjana que es mesura en intervals de 10 minuts, és sempre més baixa i rondarà els 14 km/h a primera hora per a enfortir-se fins als 30 km/h a migdia. El vent es notarà més en els espais oberts. Com que bufa de ponent, de terra cap a mar, dificultarà la carrera en aquells trams on els corredors el tindran en contra, és a dir de mar cap a terra, però pot esdevenir un aliat en els trajectes que van cap al mar.
Segons els experts, la presència del vent podria dificultar l'obtenció de rècords en la marató més ràpida de tot l'Estat.
A part del vent, poques complicacions meteorològiques més tindran els atletes, ja que el cel es mantindrà ras i les humitats baixes, al voltant del 40 %. No s'haurà de patir ni pel fred intens ni per la calor. A primera hora, la temperatura rondarà els 9 ºC , mentre que a partir de migdia se superaran els 15 ºC.
Inclemències al marge, el vent no podrà més que les ganes de participar i córrer en una de les principals maratons del món. A gaudir-la!
Més llegit
-
Educació convoca la taula de negociació dijous i els sindicats confien que la Conselleria presente "propostes reals i efectives"
-
El Suprem accepta fer fix només el personal interí que supere una prova selectiva
-
Més vides que un gat (2-3)
-
Educació xifra en un 35,55% el seguiment de la segona jornada de vaga indefinida, que els sindicats eleven al 75%
-
Dos accidents compliquen l’accés a Alacant des de les dos autovies principals
-
Els bombers continuen treballant per a controlar l'incendi en una factoria d'ametles a la Vall d'Alba