Javi Guerra emula Baraja (2-1)
El València guanya el Valladolid i ix de les posicions de descens
Javi Guerra s'ha descobert al Mestalla i ha donat aire al València, que ha aconseguit, per primera vegada aquesta temporada, encadenar dues victòries consecutives i el més important encara, eixir de la zona de descens. El gol, a més, ha arribat amb tota l'èpica del món, en el temps afegit, just quan l'empat ja es donava per segur. Minut 92 i Javi Guerra, amb una canonada tremenda amb l'esquerra, marca el gol de la victòria per tot l'escaire. El Mestalla, amb 40.000 espectadors, ha portat en sopols l'equip.
El Valladolid s'ha apoderat del baló des de l'inici. Al València del Pipo Baraja no li ha importat cedir l'esfèrica. Ha optat per les línies juntes i buscar la velocitat. El mateix onze que a Elx i el mateix estil: vertical i arribar ràpidament. Però abans que es poguera expressar el seu joc, un error greu de Mouctar Diakhaby en la recepció d'un baló ha deixat el canadenc Cyle Larin davant de Giorgi Mamardashvili. El gol ha deixat tocats els de Baraja, als quals els ha costat crear joc. Una cabotada d'Edinson Cavani en el 15 ha sigut la primera ocasió, que Jordi Masip ha parat sense problemes.
Sense joc, amb nervis i tensió i sense reacció a la banqueta, les opcions només podien arribar a pilota parada, com una cabotada de Gabriel Paulista a l'eixida d'un córner. El baló, sense força, l'ha detingut Masip. Al cap de mitja hora, canvi en el dibuix del València. Amb el gol, el guió de partit no servia. Calia arriscar i José Luis Gayà ha avançat la seua posició i Cenk Ozkacar ha passat al lateral. Un llançament d'Escudero des del mig del camp ha estat a punt de sorprendre Mamardashvili.
Hugo Duro amb Cavani
Amb el marcador en contra, Baraja ha introduït Hugo Duro, que ha fet parella amb Edinson Cavani. Tots dos han pogut marcar tot just reprendre's el partit. L’ocació més clara, la d'Hugo Duro amb una rematada de cap entrant des de darrere després d'una centrada de Gayà. Després el davanter uruguaià, en una falta llançada per Hugo Almeida, col·locada per Diakhaby i en què Cavani no arriba en el segon pal.
Un altre error, l'empat
Si el Valladolid s’havia avançat amb un regal del València, els val·lisoletans li han tornat el favor amb el gol, curiosament, de Diakhaby, de cap, amb una rematada que Masip ha deixat passar pensant que anava a fora i s'ha colat a la porteria. Repartiment d'errors i de punts al Mestalla, que s'ha encés amb l'empat. El partit s'ha accelerat impulsat pel València. Davant, el Valladolid, que ha pogut tornar a avançar els castellans amb un xut dins de l'àrea de Freseneda que se n'ha anat fora després de fregar el travesser. André Almeida ha sigut l'encarregat de llançar totes les accions a baló parat. En una ha vorejat el gol amb una rosca perfecta que ha estat a punt de tornar a sorprendre Masip.
Més llegit
-
Reobrin les carreteres de l'interior nord afectades per la neu
-
El gran sopar de la nit de Nadal: una tradició castellana que va arribar amb la televisió
-
Avís taronja per pluges de fins a 100 l/m² al litoral nord d’Alacant i sud de València
-
El dia de Nadal deixa més de 200 l/m² en punts de la Marina i la Safor
-
Cúmul d'incendis l'endemà de Nadal: tres declarats en vivendes a l'Horta Sud i Albaida en les últimes hores
-
Detenen un jove per agredir sexualment una dona mentre esperava el tramvia a València
Més vist
Més escoltat
-
25.12.2025 | L'hora de la cultura
-
26.12.2025 | Les notícies del migdia
-
26.12.2025 | Les notícies del matí
-
24.12.2025 | "Viatges", amb Clara Estrems | Com se celebra el Nadal arreu del món
-
24.12.2025 | Homenatge a Glamour i Comité Cisne, dos grups emblemàtics del pop rock valencià dels 80
-
25.12.2025 | Les notícies del migdia