L'NBA i la FIBA anuncien un acord per a treballar en una lliga europea
Hi haurà places permanents i també d'entrada per mèrits esportius
L'NBA i la Federació Internacional de Bàsquet (FIBA) han anunciat que al gener avançaran "en la seua cerca conjunta d'una nova lliga professional paneuropea de bàsquet masculí, involucrant en el procés a possibles equips i grups de propietaris perquè s'hi unisquen".
Indiquen que, a banda de les places permanents, la nova competició "oferiria a tots els equips de les lligues nacionals afiliades a la FIBA una via basada en el mèrit per a classificar-se anualment", bé a través de la Lliga de Campions (BCL), de la FIBA o per un torneig de classificació al final de la temporada.
"La lliga també alinearia el seu calendari amb els de les lligues nacionals i de les seleccions nacionals, la qual cosa permetria als jugadors representar el seu club i la seua selecció nacional durant tot l'any", apunta el comunicat.
Les dos organitzacions precisen que, com a part de la nova lliga, "també tenen previst dedicar suport financer i recursos al desenvolupament continu de l'ecosistema del bàsquet europeu, incloent-hi les lligues nacionals, les acadèmies dels equips del club i els programes existents de l'NBA i la FIBA per a formar aspirants a jugadors, entrenadors i àrbitres en tots els nivells del joc".
Més llegit
-
França estudia reconéixer drets jurídics dels amics per a equiparar-los al dels familiars
-
Front de ponent i temperatures en ascens
-
Quatre valencianes enmig de l’atemptat de Cracòvia: "Vam sentir els tirs cada vegada més prop"
-
Ayuso fa costat a Catalá i Juanfran Pérez Llorca a València i carrega contra Sánchez: “La corrupció mata”
-
El València cau contra el Reial Madrid a Mestalla (0-3)
-
L'investigador valencià Avel·lí Corma és el científic més influent d'Espanya