Directes
Ara en la televisió
CANTEM!
Pròximes emissions
23:00
90 MINUTS
23:05
HISTORIAS DE LA PELUQUERÍA
Esports

Espanya supera Austràlia i se cita amb els Estats Units en semifinals

La selecció espanyola guanya per 66-89 en els quarts de final del Mundial i torna a estar entre les quatre millors del món per quarta vegada en la seua història

L'extaronja Awa Fam, defensada per una jugadora australiana / Agència Efe

Espanya ha superat este dijous Austràlia per 66-89 en els quarts de final del Mundial de Berlín i ha aconseguit el bitllet per a les semifinals, on es trobarà amb els Estats Units. La selecció de Miguel Méndez ha dominat el partit des del primer quart i ha certificat una victòria contundent.

El partit ha començat amb tres triples consecutius d'Stephanie Reid, que han posat Austràlia per davant. La reacció espanyola, però, ha sigut immediata i un parcial de 0-16 ha capgirat el marcador abans del final del primer quart, que ha acabat amb un 17-31. En el segon període, Espanya ha mantingut el ritme i ha arribat al descans amb un còmode 37-58.

El tercer quart ha sigut el més igualat i amb menys anotació, amb un parcial de 14-12 per a Austràlia. Espanya ha recuperat el control en l’últim període i ha acabat ampliant encara més la diferència fins al 66-89 final.

Megan Gustafson, amb 16 punts, ha sigut la màxima anotadora espanyola, seguida d’Iyana Martín, amb 13, i María Conde i la taronja Alicia Flórez, amb 10 cadascuna. Raquel Carrera ha aportat 9 punts i Helena Pueyo, 2, mentre que Elena Buenavida no ha disputat cap minut.

Amb esta victòria, Espanya arriba a les semifinals d’un Mundial per quarta vegada en la seua història. La selecció va aconseguir el bronze en 2010 i 2018 i la plata en 2014. En l’última edició no va participar. Ara, el combinat espanyol buscarà el pas a la final davant la totpoderosa selecció nord-americana.

Cara i creu per a les altres jugadores taronja

La jornada també ha deixat resultats diferents per a les jugadores vinculades al València Basket. Alemanya ha superat Bèlgica, actual campiona d’Europa, per 74-93 i jugarà les semifinals contra França. En el conjunt alemany hi són Alexis Peterson, que es posarà a les ordes de Javi Torralba després de la cita mundialista, i les extaronja Fiebich i Gülich.

Per la seua part, Hongria ha quedat eliminada pels Estats Units per un contundent 108-56. Així, el Mundial s’ha acabat per a Virág Takács-Kiss, nova jugadora del club valencià. L'altra jugadora taronja en el Mundial, Elisabeth Balogun, va caure amb Nigèria en la fase de grups.

També et pot interessar