Es compleixen 25 anys de la Copa del Rei del València Basket
Derrotaren en la final el Pinturas Bruguer Badalona per 89 a 75
Aquest 2 de febrer de 2023 es compleixen 25 anys d'una de les grans gestes del bàsquet valencià. Un quart de segle de la primera i, fins ara, única Copa del Rei que el Pamesa València (actualment València Basket) ha guanyat en la seua història.
Va ser en 1998, al pavelló poliesportiu Pisuerga de Valladolid i en la gran final van derrotar el Pinturas Bruguer Badalona (actualment Joventut de Badalona) per un contundent 89 a 75; en què el màxim anotador va ser Swinson amb 19 punts i en què Nacho Rodilla, comentarista d'aquesta casa, va aconseguir capturar 7 rebots.
Precisament, l'exjugador de Llíria es va proclamar MVP d'un torneig en què el Pamesa València ja havia derrotat dos grans equips en quarts i semifinals. En primera ronda, l'equip entrenat pel difunt Miki Vukovic va guanyar el TAU Ceràmica per 72 a 64 i en segona, l'equip que exercia de local, el Fórum Valladolid per 78 a 73.
Des d'aquell any, el València Basket no ha aconseguit el trofeu cap volta més, encara que ha pogut arribar a la final en quatre ocasions. L'última en la temporada 2016-2017 quan van perdre contra el Reial Madrid per 97 a 95.
Més llegit
-
L'anomenat piròman del Saler reconeix que estava a la zona en l'últim incendi, però nega ser l'autor del foc
-
Noruega s’acomiada del rei Harald V amb un funeral d’estat amb més de 400 convidats
-
Incauten un dels majors arsenals clandestins d’Espanya, amb connexions a la Comunitat Valenciana
-
Una dona de 73 anys ferida en l'esclat d'una bombona de butà en un pis de Benicàssim
-
Les autoritats continuen buscant el jove de 23 anys que va matar el padrastre amb un pes de gimnàs a València
-
Ford proposa un increment salarial garantit entre el 2,5% i el 5% anual, major gratificació extraordinària i huit dissabtes de producció