Dos estudiants alacantins descobreixen un forat de seguretat de WhatsApp
L'atacant només necessita tindre el número de telèfon de la víctima per a desactivar en remot l'aplicació amb una acció senzilla
Dos estudiants d'Enginyeria de la Universitat d'Alacant han destapat un forat de seguretat en WhatsApp que permet desactivar en remot l'aplicació amb una acció senzilla. L'atacant només necessita tindre el número de telèfon de la víctima. El descobriment ha obligat l'empresa de missatgeria a revisar els seus protocols de seguretat.
Qualsevol persona pot eliminar un compte de WhatsApp coneixent només el número de telèfon. Segons ha explicat Ernesto Canales, estudiant d'enginyeria informàtica en la Universitat d'Alacant, és "una acció que no necessita cap enginyeria sofisticada" i a través de la qual l'atacant pot desactivar en remot el seu WhatsApp i impedir-li l'accés a l'aplicació.
Els atacants bloquegen la possibilitat de registrar el WhatsApp de l'usuari en un mòbil i, fins i tot, poden desactivar el compte de la víctima. El greu del problema, segons Canales, és que quan l'atacant aconsegueix desactivar el teu compte de Whatsapp, "ho poden arribar a bloquejar durant dotze hores i fins i tot si ho fan moltes més vegades per a tota la vida".
Arran de la investigació, la revista Forbes s'ha posat en contacte amb l'aplicació i ha obligat que l'empresa de missatgeria revise els protocols de seguretat. Tot i que el forat de seguretat encara persisteix. Per a recuperar el compte, l'usuari haurà de contactar amb WhatsApp. Això sí, l'única manera que hi ha és enviar un correu electrònic i seguir les instruccions.
Més llegit
-
Condemnen a dèsset anys de presó El Mauri, germà d'Antonio Anglés, per segrestar i torturar un home
-
La Generalitat presenta el projecte del nou Hospital General de Castelló: tindrà 765 llits, 31 quiròfans i 140.000 m² de superfície
-
La incidència per covid-19 creix més del doble durant l'última setmana a la Comunitat Valenciana
-
El Tribunal Suprem confirma els quatre anys de presó per a Santi Mina per un delicte d'abús sexual
-
Sánchez reconeix per primera vegada que va fallar el control del Marroc i demana "accions"
-
Amenaça de despreniments i risc en cas d'incendi, les conclusions de l'informe que ha tancat el Principal