El vent manté el protagonisme: previsió de ratxes de 80 km/h o més i temperatures a l'alça, per damunt de 25ºC a la província de Castelló
El vent continuarà bufant amb força fins dijous a la vesprada
El vent s'ha acomodat en el paper de protagonista i continuarà bufant amb força esta setmana, fins dijous a la vesprada. Este dilluns hi ha un avís groc activat a la major part del territori, per ratxes de 80 km/h o més a l'interior nord de València i el nord de Castelló i en el llindar de 70 km/h a Alacant. Un avís que també afecta mar endins al litoral sud i del qual només queda fora part de la província de Castelló.
Si bé l'avís s'alça a les 18 hores a les comarques centrals, agafarà intensitat en la resta a la vesprada, quan s'esperen ratxes de més de 100 km/h i una nit ventosa.
Esta matinada el vent ja ha marcat màximes per damunt d'esta referència, sobretot a l'interior i el sud. Villena (Alt Vinalopó) ha registrat ràfegues de 122 km/h; la Font de la Figuera (Costera), de 124 km/h; Xixona (Alacantí), de 106 km/h i a Villargordo del Cabriel (Plana d'Utiel-Requena). També al litoral centre i sud ha bufat amb força. L'observatori del Saler (València) ha captat colps de vent de 82 km/h, un registre similar al que s'ha marcat a la ciutat d'Alacant. Encara amb més força, 89 km/h, ha bufat el ponent a Callosa de Segura.
Este ponent torna a espentar a l'alça les temperatures, arredonint un febrer atípic, per l'acumulació de dies de vent i la sensació tèrmica, més pròpia de valors primaverals molts dies. El termòmetre, en màximes de 22 i 23 graus al litoral centre i sud, que encara seran més altes, fins a 26 graus, a Castelló de la Plana i Vinaròs. A l'interior el mercuri es quedarà en 16 i 18 graus.
Pel que fa al cel, ens espera un dilluns amb molta nuvolositat, tapat cap a l'interior i amb núvols alts i mitjans al litoral i prelitoral. No hi ha previsió de precipitacions en tota la setmana.
Més llegit
-
Vox anticipa una retallada del 25% en l'AVL i assegura que la prioritat nacional està assegurada en l'acord de pressupostos amb el PP
-
Centenars d'alumnes es queden sense examen de certificació d'idiomes per la vaga de professors
-
La consellera d'Educació denuncia que els sindicats "volen derogar la llei de Lliberat Educativa aprovada a les Corts"
-
La PAU arranca amb normalitat: 25.666 alumnes valencians busquen des d'este dimarts plaça a una universitat
-
Les negociacions, bloquejades: Educació envia una nova proposta que els sindicats rebutgen per no aportar canvis significatius
-
Detenen un home per assassinar la parella a Callosa de Segura
Més vist
Més escoltat
-
01.06.2026 | 90 minuts
-
02.06.2026 | Les notícies del migdia
-
01.06.2026 | 'RuralGo', una iniciativa emprenedora que connecta oportunitats laborals i econòmiques del món rural amb zones en risc de despoblació
-
01.06.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | La cuina de Román Navarro
-
01.06.2026 | Les notícies del migdia
-
02.06.2026 | Les notícies del matí