Directes
Ara en la televisió
CANTEM!
À Punt

‘Sabors de sempre’ cuina ‘gachas’ a Aras de los Olmos

Dimecres (22:45 h) el programa presentat per Àlex Blanquer i el xef Rubén Fenollar arriba a la Serrania per a tastar un plat tradicional

Sabors de sempre visita Aras de los Olmos / Departament de comunicació

 Esta setmana Sabors de sempre visita Aras de los Olmos per a cuinar ‘gachas’, un plat tradicional fet amb farina, aigua i oli.

És un menjar humil d’origen rural que actualment s’acompanya amb les “tajás”, carn, i sardines fresques que han de fregir prèviament. La cocció de la farina té el seu truc, s’ha de posar amb delicadesa i vigilar-la.

A Aras de los Olmos és tradició cuinar este plat en les seues festes. De fet, tot el poble es reunix al voltant dels calders per a preparar este plat i degustar-lo tots junts amb un gran ambient festiu.

Per a la reinterpretació, es cuina una versió contemporània de les “gachas” que transforma un plat humil en una experiència gastronòmica suau, aromàtica i molt actual. De fet, fins i tot passarà a convertir-se en un plat vegetarià, però no li faltarà sabor gràcies als porros confitats i la tòfona fresca acabada de recollir dels voltants del poble.

José Antonio Álvaro serà l’encarregat de cuinar las “gachas” a la manera tradicional. No li faltarà energia per a remenar-les el temps que faça falta perquè este home té moltíssima energia. Per la seua banda, Pedro García serà l’encarregat de cuinar la reinterpretació del plat, i segur que no li faltarà creativitat per a fer-ho, perquè Pedro és tot un artista. És l’encarregat del grup de teatre d’Aras, els Aplecs, fa les rutes etnològiques pel poble, i també pinta.

A més de tastar este plat, Àlex Blanquer  ens acompanya a descobrir la riquesa cultural, els paisatges i els costums d’Aras de los Olmos.

Àlex Blanquer ens mostra la riquesa d'Aras de los Olmos / Departament de comunicació

També et pot interessar