‘Zoom’: Sense ciència no hi ha futur
Este dilluns el programa d'investigació d’À Punt analitza el valor que a Espanya se li dona a la ciència i les necessitats d'incrementar la inversió
És possible que la frase sense ciència no hi ha futur resulte familiar, ja que ha sigut utilitzada en múltiples espais de divulgació i debat. Però som realment conscients del seu significat? Quina és la inversió espanyola en ciència comparada amb la mitjana europea? Este dilluns 24 de febrer, a les 22.45 hores, Zoom analitzarà si és suficient l'esforç que s'està fent a Espanya per la ciència.
La quantitat de diners destinada a investigació va tornar a créixer a Espanya en 2023. Ho va fer per nové any consecutiu, superant per primera vegada els 22.000 milions d'euros. Però la pregunta és, si és suficient.
Les dades de l'INE confirmen que la despesa en investigació a Espanya va créixer fins al 1,49% del PIB, però encara està molt lluny de la mitjana europea, que es troba prop del 2,3%, i més lluny encara de països com Alemanya o Bèlgica. El programa d'investigació d'À Punt, presentat per Jose Sáez, analitzarà quines conseqüències té i per què un país com Espanya no arriba a esta mitjana
Invertir en ciència és beneficiós per moltes raons. Una d'elles és curar o tractar les malalties minoritàries. Fa 17 anys es va iniciar la faena de divulgació conscienciació quan es va establir la celebració anual del Dia Mundial de les Malalties Minoritàries cada 28 de febrer.
El Zoom del pròxim dilluns ens descobrirà en mans de qui està la ciència, qui té autoritat per a incrementar la inversió i quina és la situació en la qual es troben els nostres científics. Este espai d'investigació d'À Punt parlarà amb professionals que van haver d'emigrar per a continuar treballant en el camp per al que s'han preparat durant molts anys. Este dilluns, 24 de febrer, en À Punt, Sense ciència no hi ha futur.
Més llegit
-
El soroll d'un triatló impedeix fer amb normalitat un examen d'oposicions a secundària
-
Tàrbena celebra la desena edició de la Festa del Parlar de Sa
-
L'Associació de Damnificats per la Dana Horta Sud - València accepta reunir-se amb Mazón sempre que siga a la zona zero
-
Més de 18.000 aspirants s'examinen hui en la segona prova de les oposicions a secundària i altres especialitats
-
Els bombers donen per confinat l'incendi originat ahir a Almassora en una nau de residus de material tèxtil
-
Calor i tronades
Més vist
Més escoltat
-
30.05.2025 | 90 minuts
-
31.05.2025 | Fora de cobertura
-
29.05.2025 | L'entrevista d'actualitat: set mesos de la dana, parlen els representants de les víctimes
-
31 de maig - Soterren definitivament el cos sense cap de Francisco de Goya (1999)
-
30.05.2025 | Les notícies del migdia
-
30.05.2025 | Amunt i avall | Primera Part