Directes
Ara en la televisió
136 CERTAMEN INTERNACIONAL DE BANDES DE MÚSICA CIUTAT DE VALÈNCIA 2024
Pròximes emissions
13:00
LA VIA VERDA
14:30
LES NOTÍCIES DEL CAP DE SETMANA
Sala de premsa

‘Valencians al món’ recorre Polònia de nord a sud

• Rebeca Vicedo, d’Ibi, Juan Sáez i Eva Serrano, de Picanya, i els il·licitans Daniel Macià i Miguel Ángel Sánchez mostren la seua vida a Polònia

• De la costa del mar Bàltic a Breslau, el programa recorre ciutats monumentals, mercats tradicionals, espais naturals i la gastronomia polonesa

Juan Sáez, de Picanya, establit a Polònia des de fa setze anys, serà l'encarregat de mostrar als espectadors la ciutat de Poznań

Este dimecres 7 d’octubre a les 22:45 hores, Valencians al món recorre Polònia de nord a sud per a descobrir un país de gran riquesa històrica i cultural. La reportera Marisa Mañanós viatja a les ciutats més emblemàtiques del país i mostra als espectadors la seua arquitectura monumental, els seus espais naturals, la gastronomia i també el dia a dia dels valencians que ací viuen.

Visitarem la ciutat portuària de Gdańsk, on Rebeca Vicedo (Ibi) ens descobrirà el seu carrer principal, l’antic ajuntament gòtic i la font de Neptú,

El recorregut començarà al nord, a la ciutat portuària de Gdańsk, on viu des de fa cinc anys Rebeca Vicedo, d’Ibi. Amb ella, el programa descobrirà el carrer principal de la ciutat, l’antic ajuntament gòtic i la font de Neptú, un dels seus símbols i testimoni del seu passat marítim i de la seua vinculació amb la Lliga Hanseàtica.

La següent parada serà Poznań, on Valencians al món es trobarà amb Juan Sáez, de Picanya, establit a Polònia des de fa setze anys. Juan serà l’encarregat de mostrar els llocs més representatius de la ciutat com ara la catedral, considerada seu episcopal i un dels temples més antics del país.

La ruta continuarà fins a Breslau (Wrocław), coneguda com la ciutat dels ponts, on el programa descobrirà diferents maneres de viure i disfrutar de la ciutat de la mà de tres persones de la Comunitat Valenciana. Eva Serrano, de Picanya, resideix ací des de fa una dècada i ens proposarà un recorregut per la gastronomia tradicional polonesa. La reportera tastarà amb ella la sopa Żurek, servida dins d’un pa redó, el porc guisat amb salsa de cervesa o els tradicionals kopytka, una espècie de nyoquis de creïlla.

Daniel Maciá, d’Elx i resident a Breslau des de fa huit anys, mostrarà la cara més verda i esportiva de la ciutat

També a Breslau, Daniel Maciá, d’Elx i resident a la ciutat des de fa huit anys, mostrarà la cara més verda i esportiva de la ciutat. Amb ell, el programa visitarà el pavelló Hala Lodowa i el Parc Japonés, un espai natural creat amb motiu de l’Exposició Universal de 1913 que conserva bona part de la seua estètica oriental.

Amb Miguel Ángel Sánchez, natural d’Elx, visitarem un mercat tradicional per comprovar quins productes de la terreta es poden trobar a Polònia i comparar el seu preu amb el d’Espanya

El viatge acabarà també a Breslau amb Miguel Ángel Sánchez, natural d’Elx i establit a la ciutat des de fa set anys. Amb ell, Valencians al món visitarà un mercat tradicional per comprovar quins productes de la terreta es poden trobar a Polònia i comparar el seu preu amb el d’Espanya. La ruta acabarà a la històrica biblioteca Ossolineum, una de les institucions culturals més importants de la ciutat, que conserva manuscrits i documents de gran valor per a la memòria del país.

A través d’este recorregut, Valencians al món torna a acostar als espectadors les històries personals d’emigrants de la Comunitat Valenciana que han fet les maletes per començar una nova vida lluny de casa, al mateix temps que descobreix paisatges, tradicions, gastronomia i formes de vida d’un dels països amb més personalitat del centre d’Europa.

També et pot interessar