‘El retrovisor’ recorda la televisió del passat i homenatja Joan Monleón
Este dissabte 9 de maig (22:00 h) compara la televisió d’abans i la d’ara
Esta setmana, El retrovisor promet entreteniment amb una revisió de la televisió del passat quan destacaven els personatges excèntrics o polèmics i els continguts carregats de morbo, erotisme i violència verbal. És possible eixa televisió hui en dia? A esta pregunta tractarà de respondre el programa que presenten Josep Ramon Lluch i Anaïs Ordóñez este dissabte 9 de maig a les 22:00 hores.
Tómbola, Parle Vosté, En primera persona, El juí d’Alcàsser, Crash.…eren alguns dels programes que triomfaven en els anys 90 amb audiències astronòmiques. El retrovisor planteja si ara serien admissibles en la graella de programació de la televisió.
En la televisió d’abans hi havia balls eròtics, un vident llegia el futur en el mugró d’una actriu porno o una folclòrica que explicava les misèries de la seua vida a canvi d’una gran quantitat de diners. Als telespectadors més joves els sorprendrà comprovar com eren aquells espais televisius que posaven el sentit de l’espectacle i l’objectiu d’aconseguir la màxima audiència per damunt d’altres consideracions. El concepte d’alguns dels formats de més èxit, el tipus de continguts o el caràcter dels seus protagonistes provocarien ara el rebuig dels telespectadors?
El retrovisor recupera de l’extens arxiu de Canal 9 algunes de les intervencions d’una sèrie de personatges molt polèmics com ara Jesús Mariñas, Bienvenida Pérez, Juan Adriansens, El Yoyas, el Padre Apeles o Nuria Bermúdez, que asseguraven espectacle i alts índexs d’audiència.
Per altra banda, el programa ret un homenatge a l’inoblidable Joan Monleón, amb Pep Chiveli, nebot i guionista del programa El show de Joan Monleón, i recordarem alguns programes que veia tota la família en l’únic televisor que hi havia a casa.
A la taula de convidats, Maria Fuster i Manu Ríos. També comptarem amb la presència de dos dels presentadors d’informatius històrics de Canal 9 més estimats, Salvador Caudeli i Pilar Algarra, que ens explicaran com es feien els informatius ara fa 30 anys, sense telèfons mòbils ni internet.
El programa de la nit dels dissabtes en À Punt reforça el format amb més show en viu en esta tercera temporada que acaba d’encetar i manté la filosofia de mostrar l’evolució de la societat valenciana a través de les imatges de l’arxiu de RTVV.
Més llegit
-
Educació envia una carta les famílies davant de la convocatòria de vaga indefinida: “Cap alumne pot ser captiu d’un conflicte sindical”
-
Un tercer britànic presenta símptomes d’hantavirus, mentre Tenerife ultima el dispositiu per a rebre el creuer afectat
-
Els docents rebutgen l'oferta d'Educació d'apujar el sou 75 euros bruts mensuals des del 2029 i mantenen la vaga indefinida
-
Detingut a Tarancón l’agressor sexual múltiple de Castelló, en parador desconegut des d'abril
-
Aemet amplia l'avís taronja per pluges en tota la meitat sud del territori
-
Última jornada de classe amb normalitat als centres educatius valencians abans de la vaga indefinida