El programa '#El mur. Els llocs de la memòria' guanya en la categoria d’innovació dels 21ns Premis Ràdio Associació
L’equip que dirigeix Carlos López Olano prepara una tercera temporada de la sèrie que estarà basada en Els noms de la memòria.
El programa #El mur. Els llocs de la memòria de la ràdio d’À Punt ha guanyat en la categoria d’innovació en els 21ns Premis Ràdio Associació. #El Mur: els llocs de la memòria és una producció feta gràcies a la col·laboració entre la Universitat de València, À Punt Mèdia i Plaza Radio.
En aquesta 21a edició s’han presentat 117 candidatures a les distincions que premien els millors professionals i programes de la ràdio en català i el seu àmbit lingüístic.
#El mur. Els llocs de la memòria és projecte de recuperació de la memòria democràtica per À Punt Mèdia. Un podcast multimèdia i web que parla dels llocs, d’indrets de tota la Comunitat Valenciana, que van ser importants, en què van passar coses que no volem oblidar. Aquesta sèrie documental de 13 capítols està allotjada en el web https://elmur.apuntmedia.es/.
“Per a la narració d’aquestes històries de memòria s’usen tot tipus d’eines audiovisuals. Cada capítol està format per un podcast radiofònic, d’emissió per ones, web i xarxes, i una ampliació per la web, en què s’ofereixen fotografies, vídeos, documents, il·lustracions, imatges gravades amb dron o amb càmeres de 360°, el que permet una diversitat d’acostaments narratius que obrin noves formes de contar amb la mirada sempre posada en la innovació”, explica Carlos López Olano, director del projecte.
“Rebre aquest premi és no només una alegria, sinó una sorpresa perquè es reconeix aquesta innovació i el treball d’un equip que vol acostar al públic més jove la memòria democràtica del nostre país. Per a tot l’equip és un suport i un impuls per a continuar avant amb la mateixa implicació”, comenta agraït Carlos López Olano. “L’estratègia de difusió en xarxes del projecte El mur ens ha permés arribar a una nova franja d’edat, la dels que no saben, de vegades, qui era Franco, en un moment en què cal combatre els partits i algunes veus feixistes que s’estan alçant al nostre entorn”.
#El mur. Els llocs de la memòria prepara una tercera temporada de la sèrie que estarà basada en Els noms de la memòria.
Un altre programa de la ràdio d'À Punt va ser guardonat en els Premis Ràdio Associació 2019. Una habitació pròpia va rebre una menció de qualitat en l'apartat d'innovació per la proposta transmèdia de xarxes i televisió que acompanyava el programa de ràdio.
Més llegit
-
Mazón emplaça a una compareixença en uns dies: “Em faig càrrec del dia d'ahir”
-
Nou atac vandàlic als sanitaris de la Coma: el cotxe d'atenció domiciliària apareix amb els vidres trencats
-
La mare d'un alumne amb hiperactivitat d'Alacant denuncia a la Policia un cas d'assetjament escolar
-
Víctimes de la dana reclamen 58 milions a la Generalitat i la CHX per via administrativa
-
El TSJCV avala de nou la consulta de la llengua base
-
Espí rescata el Llevant a Los Arcos (3-4)