‘L’hora fosca’ ofereix demà el desenllaç del cas Maeso
La segona part de “Contagi” recupera de l’arxiu de la televisió pública valenciana les declaracions que va fer l’anestesista davant el tribunal que jutjava el seu cas
Dimarts a les 22 hores, el programa de true crime d’À Punt L’hora fosca ofereix el desenllaç de “Contagi” la segona part del conegut popularment com a cas Maeso. Aquest capítol inclou fragments de les declaracions que va fer l’anestesista davant el tribunal que jutjava el seu cas i la seua negativa d’acceptar, primer, que estiguera malalt i, segon, que ell fora l’origen dels contagis.
Aquest nou capítol del programa L’hora fosca ens mostrarà l’alt ritme de treball que portava l’anestesista Juan Maeso, la seua addicció a les drogues, l’origen dels contagis i la prova genètica que va demostrar que Juan Maeso era l’origen del virus. El programa també explica com contagiava els afectats i mostra el silenci que els seus companys van mantindre en el juí.
El jutge instructor, decidit a trobar respostes i proves, va buscar el suport de la comunitat científica universitària, que després de dur a terme uns estudis genètics sobre el virus que afectava diverses persones contagiades, va establir el parentiu o l’origen comú de la soca vírica d’hepatitis C que afectava almenys 275 persones, huit d’elles ja mortes.
El juí no tenia precedents, per les dimensions i la complexitat de la causa i per l’excel·lència de la investigació exposada. La sentència va ser condemnatòria.
Més llegit
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
L'Ajuntament de València demana a Renfe que avale amb un informe de la Policia Nacional l'arribada dels trens a l'estació del Nord
-
Detinguda una veïna de Chiva per botar-li foc a la parella mentre dormia
-
Pólvora, música i llum per a coronar el Chaplin que crida a la pau des de la falla municipal
-
Juan Luis Gandia serà el nou rector de la Universitat de València