La minisèrie ‘La ley del mar’, produïda per À Punt guanya un premi en el Festival de Televisió de Montecarlo
La minisèrie d’À Punt i RTVE, protagonitzada per Luis Tosar i Blanca Portillo, ha sigut guardonada per reflectir els principis del dret internacional comunitari
La ley del mar ha sigut guardonada amb el Premi Creu Roja de Mònaco que reconeix una producció de ficció que tracte almenys un dels set principis fonamentals de la Creu Roja: humanitat, imparcialitat, independència, neutralitat, caritat, unitat i universalitat.
Este premi es lliura en la 63 edició del Festival de Televisió de Montecarlo, que tindrà lloc del 14 al 18 de juny, on La ley del mar competirà en la secció oficial per guanyar la Nimfa d’Or que atorga el festival.
La ley del mar conta la història del pesquer Francisco y Catalina de Santa Pola, que el 2006 va rescatar 51 migrants en aigües internacionals del Mediterrani a cent milles de Malta. El 14 de juliol, José Durá, Pepe (Luis Tosar) i nou tripulants més del pesquer van prendre la decisió, emparada segons ells en la denominada “llei de la mar”, de pujar a un vaixell preparat per a 10 tripulants 51 migrants encallats a deu milles de Malta, entre els quals es trobaven una xiqueta de dos anys i una dona embarassada. Durant nou llargs dies, l’embarcació va quedar a l’espera de la decisió de les autoritats europees. Mentre les negociacions se succeïen entre la diplomàcia de mig Europa, més de seixanta persones convivien en tot just cinquanta metres quadrats.
La minisèrie, basada en fets reals, és una ficció d’À Punt i RTVE produïda per Studio60 i MCFLY Prod. AIEi, i es va rodar en escenaris naturals entre Madrid, Alacant, la Ciutat de la Llum i Santa Pola.
Més llegit
-
La subdirectora del MuVim es jubila després de la investigació sobre el seu títol
-
Assassinen a tirs l'expresident del parlament d'Ucraïna Andri Parubi
-
La Cordà deixa 25 persones ferides, una d’elles greu
-
La Generalitat vacunarà "per primera vegada" les persones majors vulnerables contra el virus respiratori sincicial
-
Busquen cinc vaques braves fugides a Alcalà de Xivert, on s’han prohibit els desplaçaments
-
La flotilla torna a Barcelona pel mal temps i estudia quan salparà novament cap a Gaza