La zebra Filomena, el primer naixement de 2021 al Bioparc
Aquesta zebra de Grant, una espècia africana amenaçada, va nàixer de matinada al parc, en plena tempesta de fred extrem.
Una de les nits més fredes d'aquesta històrica tempesta, la matinada de dilluns passat, la vida nova s'obria camí i la naturalesa mostrava de nou el seu costat més tendre amb el primer naixement del 2021 al Bioparc de València. La zebra La Niña paria un preciós poltre i, després de confirmar que era una femella, els cuidadors van voler posar-li de nom Filomena.
D'aquesta manera, el ramat de zebres de Grant (Equus burchell iboehmi) que habita la sabana del parc continua consolidant-se com a grup reproductor de referència d'aquesta emblemàtica i amenaçada espècie africana inclosa en la llista roja de la Unió Internacional per a la Conservació de la Naturalesa. El pare és el mascle Zambé, procedent del safari de Peaugres (França), i la mare es va traslladar des del zoo de Halle (Alemanya). Les altres dues femelles, Bom i Lucy, van arribar del zoo de Copenhaguen.
El part d'aquesta mare experta es va desenvolupar amb total naturalitat. Davant les baixes temperatures, l'equip tècnic va decidir mantindre als recintes interiors la mare i la cria fins a comprovar que aquesta última estava en perfecte estat i prou forta. Una vegada van veure que la mare alletava amb normalitat i quan l'onada de fred va anar reduint la virulència i el sol va guanyar terreny, es va decidir donar-los accés al recinte exterior.
Els visitants del Bioparc ja poden veure la xicoteta Filomena rondar al costat dels altres membres del ramat al recinte multiespècie de la sabana, on conviuen amb rinoceronts, estruços i marabús.
En aquests dies de fred és curiós recordar que existeix una hipòtesi que diu que, davall de cada franja negra d'una zebra, existeix una capa de greix que pot calfar-se prop de 20 graus o més que les zones blanques. Aquesta diferència de temperatura entre les franges que tenen al llarg del cos sembla generar corrents d'aire, que tindrien una funció termoreguladora.
Més llegit
-
Una forta tempesta descarrega quasi 100 litres a la rodalia de València
-
Tres detinguts per la venda il·legal per internet de més de 22.000 litres d'un herbicida restringit
-
Detenen una dona de 47 anys per matar a punyalades un home a Requena
-
Controvèrsia sobre l'enviament de l'ES-Alert: el Consell afirma que es va enviar quan es va detectar risc de desbordaments, mentre que l'oposició critica el retard
-
L’aeroport de València torna a funcionar, mentre que Rodalia i Metrovalència recuperen el servici progressivament
-
La província de València comença a recuperar la normalitat després de les pluges torrencials, que deixen 1.084 incidències i registres de més de 100 l/m²