Xiquetes valencianes concursen a per a ser les millors emprenedores i líders tecnològiques
Les joves participen en una competició, la Tecnovation Girls, en què hauran de fer un pla de negoci i crear una aplicació que millore un problema social.
Desenes de xiques adolescents, d’entre 10 i 18 anys, es convertiran per unes hores d’aquest dissabte en emprenedores i líders tecnològiques: hauran de construir un pla de negoci i una aplicació mòbil per a fer front a un problema social del seu entorn. Es tracta del repte que se’ls planteja dins la Tecnovation Girls, una competició en què les adolescents han de fer servir el que saben de ciències o matemàtiques per a dissenyar un projecte sostenible.
En la competició, les participants s’organitzen en equips i aprenen a utilitzar l’app Inventor per a després poder desenvolupar la seua pròpia aplicació. Cada equip té unes persones mentores, que no és necessari que tinguen formació prèvia, perquè la rebran durant el programa.
La trobada, que acull la Universitat de València, contempla activitats de formació i orientació per a les joves. Les participants podran assistir a tallers d’enquestes, de màrqueting, de productes i xarxes, vídeo i pitch, i d’introducció al codi.
Testimoni d’expertes valencianes
Així mateix, a la trobada assistiran diverses expertes científiques valencianes, com Belén Franch, professora en la Universitat de Maryland i investigadora de la NASA; Marina Berenguer, hepatòloga de La Fe, i Regina Monsalve, presidenta del Col·legi d’Enginyers Tècnics Agrícoles de València i directora del Centre Especial d’Ocupació Llauradors de Somnis i Ecologicval.
El programa Technovation Girls és un projecte internacional per a fomentar les competències tecnològiques de xiquetes i joves en l’àmbit de les ciències, la tecnologia, les enginyeries i les matemàtiques, el que es coneix com STEM. L’organització programa competicions d’aquest tipus en diverses universitats del món.
Més llegit
-
Mor ofegat un xiquet de 2 anys en una piscina privada a Aspe
-
Com es fa... 'Fora de cobertura'
-
Un corredor de Puçol ferit per una cornada i un de Moixent amb traumatisme en el sèptim 'encierro' dels Sanfermines
-
Trobar allotjament per al nou curs: una odissea per als estudiants, amb negoci pel mig
-
Cinc persones ferides i un detingut en una nova nit d'enfrontaments a Torre Pacheco
-
Ruth Merino: "La comissió bilateral de hui és un pas més de l'independentisme cap a l'objectiu de trencar el sistema de solidaritat"