Vora el 10% dels valencians viu en un municipi on no s'aplicaran franges horàries
Els horaris establits pel govern espanyol no afectaran el municipis de menys de 5.000 habitants, el 71,40% de la Comunitat Valenciana.
A partir de dissabte, el govern espanyol ha establit tres franges horàries per a eixir a passejar o a fer esport. Unes restriccions que no afectaran els 460.000 habitants de la Comunitat Valenciana que viuen en municipis de menys de 5.000 habitants.
Així, vora el 10% dels residents que viuen en un dels 387 municipis del territori amb menys 5.000 habitants (un 71,40% del total), podran eixir a qualsevol hora a passejar, individualment o acompanyats d'una persona amb qui es consica i a una distància màxima d'un quilòmetre del domicili. Pel que fa a fer esport, s'haurà de realitzar de manera individual i dins del municipi.
El ministre Illa ha assenyalat que a Espanya els municipis amb menys de 5.000 habitants representen el 87% del total. No obstant això, tan sols representen el 12% de la població. A la Comunitat Valenciana, 24 pobles tenen menys de 100 habitants, 124 en tenen entre 101 i 500, 77 entre 501 i 1.000, 78 entre 1.001 i 2.000, 46 entre 2001 i 3.000 i 38 entre 3.001 i 5.000.
Més llegit
- 
                        
                                                        Convocades les oposicions per a cobrir 1.959 places de mestres, que per primera vegada s'iniciaran al setembre
 - 
                        
                                                        Carlos Mazón presenta la dimissió com a president de la Generalitat: "Ja no puc més"
 - 
                        
                                                        Vilaplana declara que Mazón atenia telefonades a El Ventorro i que no feia la sensació de tindre pressa quan es van separar al pàrquing
 - 
                        
                                                        Un sisme de magnitud 6,3 sacseja l’Afganistan i deixa almenys una vintena de morts i 530 ferits
 - 
                        
                                                        Mazón afronta el seu moment més crític, accelerat per les escridassades en el funeral a les víctimes de la dana
 - 
                        
                                                        Detingut un home de 56 anys per l'asassinat de la seua dona a Huelva