Els vins de la DO València facturen 42 milions d’euros el 2021
Els Petit València o vins de baixa graduació han sorgit per a diversificar la producció de moscatell
La comercialització de vins de la DO València ha abaixat la persiana de la campanya amb vora 42 milions de litres venuts, per sota del 2019, però vora un 10% més que l'any passat. Els Petit València, o vins de baixa graduació, han sorgit per a diversificar la producció de moscatell i són els que han registrat un increment de vendes més important.
Fernando Tarín, enòleg de Bodegas Reymos, ha mostrat a À Punt Notícies les tres botelles que més èxits de vendes tenen. Vins de baixa graduació, dirigits al públic jove i amb un increment imparable de vendes, un 24% enguany. En aquest celler, ha suposat dos milions i mig de botelles.
Els vins negres també han pujat les vendes. À Punt ho ha comprovat en una tenda especialitzada amb 62 anys d'història. David Navarro, propietari de Navarro Bodeguero, ha mostrat els seus vins, que tenen un públic fidel i una trajectòria ascendent molt concreta.
Des del 2009, es poden fer aquests vins a l’emparament de la DO València. El 65% de la producció s’exporta a l’estranger, on s'obrin pas en la immensitat de l'oferta i han arribat en molts casos a la maduresa.
Més llegit
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
Diumenge amb pluges molt intenses al litoral de València, en avís roig des de les 12 hores
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
Investiguen una dona de València que tenia més de trenta figures d’ivori il·legals a sa casa
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU