Vila-real commemora els 500 anys de la reforma protestant
La ciutat serà l’scenari de la clausura d’aquesta commemoració.
Vila-real es convertirà aquest diumenge en l’escenari de la clausura de la commemoració dels 500 anys de la reforma protestant, que es va complir el passat 31 d’octubre de 2017 i que al llarg de tot un any ha presentat nombrosos actes de celebració en tot el país.
Amb aquesta celebració es vol posar de manifest la persecussió a què han estat sotmeses al llarg de la història aquelles persones que han practicat la religió protestant. Així prendrà la paraula una dona de Vila-real que va estar molt perseguida durant els anys 60 a la província de Castelló per pertànyer a l’Esglèsia evangèlica. També es realitzaran càntics i es farà una marxa a peu des de la plaça Major fins a la plaça del Rei en Jaume I de Vila-real.
A més, en l‘acte es rememoraran les 95 tesis que va penjar en l'any 1517 el precursor del protestantisme, Martí Luter, a la ciutat alemanya de Wittenberg i en les quals es mostrava molt crític sobre els preceptes imposats pel catolicisme.
Més llegit
-
Un jove mata el logopeda del seu fill de dos anys a València en sospitar que abusava del menor
-
Lydia Rodríguez abandona Presuntos Implicados entre acusacions de "control extrem", "maltractaments" i "falta de companyonia"
-
Culmina la renovació de l’AVL: estos són els set nou acadèmics que vetlaran pel valencià
-
Rafa Mir, condemnat a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions
-
Un home mor en un accident en l'A-35 a l'altura de Moixent
-
Educació convoca els sindicats a una nova taula sectorial sobre inclusió este dijous
Més vist
Més escoltat
-
15.06.2026 | 90 minuts
-
15.06.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Bodegas Mustiguillo
-
15.06.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
15.06.2026 | Esports À Punt
-
15.06.2026 | "Fet a casa", amb Mar Hernández | Abanicos Burriel, referent del ventall artesanal
-
14.06.2026 | Punt a punt | Segona Part