Vila-real celebra unes Festes de Sant Pasqual atípiques
Les restriccions per la Covid-19 han limitat les celebracions oficials
Encara que se senten el carilló i les campanes per a recordar que hui és festa a la localitat, Vila-real ha viscut el seu dia gran a mig gas per les restriccions de la pandèmia. El castell de focs, que posa punt final a Sant Pasqual, està previst a les 10 de la nit des de tres punts diferents del municipi de manera simultània, per evitar la concentració de veïns per tal de veure el llançament de més de 200 quilos de pólvora en poc més de cinc minuts.
“Qui vaja al camí de l’Ermita podrà veure perfectament els tres castells alhora, sempre amb els mateixos efectes”, diu Reyes Martí, gerent de la Pirotècnia Martí, encarregada de disparar hui. A més, explica que tota la pirotècnia està feta de materials reciclables i ecològics: “Tot és cartó. No hi ha res de plàstic”, afirma.
La imatge contrasta amb les penyes tancades i els carrers sense fogueres ni brases, una imatge típica de la celebració amb la tradicional xulla. Les úniques celebracions oficials han sigut la cerimònia de l'ofrena i la missa major en homenatge a Sant Pasqual. A més, amb motiu de la festivitat del patró, a Vila-real han inaugurat la restauració de les portes i els bancs de la basílica.
Un detall que, en opinió de Maria Teresa Villanueva, veïna de Vila-real, “li feia falta, perquè tots volem tindre més bonica la basílica”. Per la seua part, una altra veïna, Ana Cuesta, s’ha acostat per a veure la imatge de sant Pasqual en el seu dia gran. “És el que toca en un dia com hui”, ha dit. Així, el veïnat acaba la jornada amb l’esperança que la tradició torne a viure’s completa l’any vinent.
Més llegit
-
Les nou localitats des d'on podràs vore l’eclipsi solar
-
Investiguen una dona a Xirivella per vendre més de 400 productes falsificats per valor de 80.000 euros
-
Sanitat indemnitzarà amb 225.000 euros la família d'una pacient que va morir per pancreatitis després de 36 hores a Urgències
-
El govern espanyol garantix que la reubicació de menors es farà a pesar del plantó del PP
-
Els festivals de música busquen recinte a València a menys de dos mesos de les primeres cites
-
‘Està Passant Comunitat Valenciana’, l’aposta d'À Punt per a les vesprades
Més vist
Més escoltat
-
07.04.2026 | 90 minuts
-
07.04.2026 | Les notícies del matí
-
07.04.2026 | L'hora de la cultura | L'homenatge a Josep Piera i "Teló de fons"
-
07.04.2026 | Àngels Gregori recorda Josep Piera, veu clau de la cultura valenciana
-
08.04.2026 | Les notícies del matí
-
07.04.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part