Directes
Ara en la televisió
ESTÀ PASSANT
Ara en la ràdio
LA VESPRADA D'À PUNT
Notícies

Vivendes col·laboratives per a gent gran, una alternativa a les residències

Una cooperativa demana més implicació i la cessió de sòl per a estendre este model

Una cooperativa de vivenda demana cessió del sol per a estendre el model / À Punt NTC

Falta un mes per a posar en marxa el primer edifici de vivenda col·laborativa de gent gran a la Comunitat Valenciana a Godella (Horta Nord). I este dimarts la cooperativa Resistir, que ha impulsat el projecte, demana a les autoritats més implicació i la cessió de sòl per a estendre este model.

L’edifici, que acollirà els inquilins i inquilines en només unes setmanes, és molt especial perquè és el primer coliving en règim de cooperativa dissenyat a la Comunitat Valenciana. Però sobretot és el somni de quinze amics que, fa deu anys, decidiren que volien passar la jubilació junts, cadascú en sa casa però compartint zones comunes.

Goya Gil és una de les fundadores de la cooperativa Resistir i impulsora del projecte. Afirma, en declaracions a À Punt, que el seu lema és “envellir entre amics” perquè “la soledat no és mai bona”. Anabel Bastida, vicepresidenta de Resistir, explica que este edifici compartit és una forma d’evitar-la.

Este dimarts han reivindicat a les administracions la cessió de sol per a promoure el cohabitatge, i asseguren que a la llarga tindrà un cost inferior a les residències de majors. “Ens ajudem entre nosaltres i així s’estalvia eixe servici d’atenció social que hauria de donar l’administració a les persones que envellixen”, defén Ángel Martorell, president de la cooperativa.

També et pot interessar