La Unió Europea investiga Shein per possibles il·legalitats fent ofertes falses o amagant informació
El procés podria acabar amb multes milionàries per a la companyia xinesa, que té un mes per a respondre
La Unió Europea (UE) investiga si la coneguda plataforma de venda Shein incompleix la legislació europea amb ofertes falses o amagant la informació de contacte per a reclamar. El procés podria culminar en multes milionàries per a la companyia xinesa que, de moment, té un mes per a respondre a les acusacions i esmenar els problemes.
Trencar la normativa comunitària de consum a Europa amb pràctiques enganyoses com fer ofertes i descomptes falsos, exercir pressió per a vendre, usar etiquetes amb informació no real o amagar dades de contacte té conseqüències.
Qualsevol empresa, “siga de la grandària que siga”, ha de complir la legislació europea, segons ha indicat el secretari general de Facua a la Comunitat Valenciana, Pau Bernard, en declaracions als informatius d’À Punt.
De fet, la UE ja ha sancionat amb multes milionàries altres grans empreses en línia com ara Apple, per no respectar la garantia; Facebook o Meta, per incomplir la legislació de protecció de dades, o AliExpress, per no marcar bé els preus.
Els consumidors agraeixen que la Unió Europea vetle pels seus interessos perquè, amb les grans plataformes en línia, als usuaris els ha passat de tot.
Més llegit
-
L'estiu més càlid en almenys un segle i mig donarà pas a una tardor previsiblement també amb temperatures per damunt del normal
-
Cremen el cotxe d'un dels detinguts pel tiroteig a Alzira en què va morir un home
-
La Diputació de València anuncia el tancament del Teatre Principal per danys estructurals
-
Miquel Baquero (La Fe) sobre els nous medicaments per a frenar l'Alzheimer. "La majoria de professionals esperàvem que també es finançaren"
-
Cremen dos cases vinculades als germans detinguts pel tiroteig mortal a Alzira
-
Detenen a Alcoi set persones per explotació sexual a dones i alliberen cinc víctimes
Més vist
Més escoltat
-
21.09.2026 | Veritats provisionals amb Juli Peretó
-
21.09.2026 | 90 minuts
-
Capítol 5: Del clic a la botiga; com està canviant la manera de comprar
-
21.09.2026 | «Ahlam»: el teatre posa veu als somnis de les dones refugiades palestines
-
18.09.2026 | Tastem CV | Les coques de la Safor
-
22.09.2026 | Les notícies del matí