Unes jornades a la Ciutat de les Arts i les Ciències ensenyen com actuar en cas de catàstrofe natural com una dana
Veus expertes s'han reunit este cap de setmana a València per a analitzar la millor manera de salvaguardar vides en situacions extremes com la viscuda el 29 d'octubre del 2024
Com actuar en una dana, un incendi, un terratrémol o qualsevol altra catàstrofe natural? Una de les conclusions a les quals han arribat les veus expertes reunides este cap de setmana a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València en les Jornades de Prevenció, Sensibilització i Ajuda contra Catàstrofes Naturals és que prendre una decisió o una altra pot marcar la diferència entre la vida o la mort.
Una cosa és evident, en cas de catàstrofe, la prioritat ha de ser salvaguardar la vida d'un mateix i d'aquells que ens envolten. "Moltes vegades ens posem en perill per a salvaguardar les coses materials, i no salvaguardem la nostra vida", explica el vicepresident de Bombers pel Món, Juan Carlos Teruel.
Prendre una bona decisió dependrà també de la formació rebuda, i per això aconsellen començar prompte. "Amb una assignatura complementària que ens indique què fer en cas que tinga lloc una catàstrofe, com fan al Japó", diu José Rodilla, sergent del Consorci Provincial de Bombers de València.
També consideren fonamental, apunten, la prevenció municipal. Els consistoris poden penjar tríptics de paper o en internet amb consells de què fer en cada situació. Perquè esta formació també és aplicable per als màxims responsables de les institucions, que són els que han de garantir la seguretat de la ciutadania. "Els polítics són els primers que han de tindre la formació en emergències", expressa la presidenta del Projecte Ernesto Fuster Lazaro, Sonia Fuster.
Fuster, víctima de la dana, ha impulsat estes jornades de formació i prevenció en emergències en honor al seu pare, mort en la barrancada del 29 d'octubre del 2024. Confia que la formació i la prevenció servisquen per a evitar noves tragèdies. Perquè els danys materials es poden recuperar, però les vides humanes no.
Més llegit
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Interior confirma com un crim masclista l'incendi de Burgos en què han mort tres dones
-
Detenen un home a Xirivella per amenaçar i assetjar lone Belarra per Instagram
-
Mor Luis Planes, fundador de l'empresa valenciana Pollos Planes
-
Trump acusa Espanya de no cooperar en la guerra contra l’Iran i torna a amenaçar de tallar el comerç
Més vist
Més escoltat
-
10.03.2026 | 90 minuts
-
10.03.2026 | ContrÀpunt
-
10.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
11.03.2026 | Les notícies del migdia
-
11.03.2026 | Cadena de valor | L’impacte de la guerra en l’energia, les hipoteques i el turisme
-
10.03.2026 | Descobrim la història de Fran Vivó, pacient d’ELA, a través del documental ‘Cada dia és un regal’