Una plaga de xinxes ocupa el barri de la Torre de València
La calor d'estos dies i les pluges de primavera han sigut la causa de la proliferació
Plaga de xinxes al barri de la Torre, a València: només s'ha de caminar pels carrers per a veure'n milers. La calor d'estos dies i les pluges de primavera han sigut la causa de la proliferació.
La zona afectada és la més pròxima al camp, on encara queden restes de la dana. "Fa uns tres dies ens vam adonar que estàvem plagats d'estes bestioles", explica Mario Chenchai, portaveu de la fundació Cultura sense Fronteres. "Hem intentat neutralitzar-les un poc amb lleixiu i salfumant, però és impossible", apunta.
Estan realment preocupats perquè a tocar del focus de la plaga hi ha una nau que és un centre de distribució d'ajuda al veïnat afectat per la dana. "De moment no han arribat dins de la nau, però tenim por que arriben dins, on estan tots els aliments, i en eixa situació sí que tindríem problema per a repartir-los", apunta Chenchai.
La unitat de control de plagues de l'Ajuntament ha sulfatat, però de moment encara no es veuen els resultats. La picada de la xinxa pot provocar reaccions al·lèrgiques a la pell, que en alguns casos necessiten atenció mèdica. El millor de tot és netejar la picada amb aigua i sabó.
Més llegit
-
La policia retira unes banderes de Palestina col·locades durant el Festival de les Arts
-
Els comerços de la dana no remunten: la despesa en botigues continua un 21% per davall de la de fa un any
-
Trump anuncia que el govern dels EUA revisarà els contractes amb les empreses d'Elon Musk
-
Recuperar l'àlbum familiar després de la dana: Catarroja acull un taller per a restaurar fotografies
-
Ayuso se n'ix de la Conferència de Presidents mentre Pradales parlava en basc i Illa en català
-
Centenars de voluntaris retiren residus de paratges naturals de Xiva, Bigastre i Toràs en la campanya "1 m² contra la residualesa"