Directes
Ara en la televisió
CIRCUIT VALENCIÀ DE JONEGADES 2025

Una càmera al barranc de Mandor, a l'Eliana, alertarà sobre futures crescudes

El dispositiu, que s'ubica en el punt on s'estretix el barranc, està programat per a enviar informació a les forces de seguretat en temps real

Barranc de Mandor, a l'altura de l'Eliana / À Punt NTC

Després de l'experiència de les inundacions del passat 29 d'octubre, cada vegada més municipis implementen mesures de vigilància davant de possibles riuades. L'últim consistori a incorporar un nou sistema de monitoratge ha sigut l'Ajuntament de l'Eliana (Camp de Túria), que ha instal·lat una càmera de control al barranc de Mandor.

El sistema té com a objectiu mesurar el cabal en temps real i alertar la policia en cas de crescudes sobtades. "És molt important avançar-nos al que pot passar per a poder informar de la millor forma als nostres veïns", explica l'alcalde de l'Eliana, Salva Torrent. La càmera de vigilància se situa davall de la passarel·la que unix l'estació de Metrovalència amb el municipi. "És un lloc estratègic perquè és on s'estretix el barranc", apunta Torrent.

El sistema de videovigilància capta les imatges del barranc i està programada per a enviar informació a les forces de seguretat en temps real per a poder alertar el veïnat si hi ha crescudes. "Envia un avís a les patrulles quan hi ha una crescuda determinada", diu l'inspector de Policia Local, Alfonso Azcoitia.

Al mateix temps, l'Ajuntament de l'Eliana treballa juntament amb la Confederació Hidrogràfica del Xúquer en un projecte de renaturalització del barranc de Mandor.

També et pot interessar

Veure totes les activitats