Una bola de foc brillant travessa el cel i es fa visible a la Comunitat Valenciana
El fenomen s'ha produït per la reentrada de la quarta fase del coet xinés Jielong 3
Este diumenge a la nit, al sud de la península Ibèrica s'ha pogut vore al cel un fenomen poc usual. Una mena de bola de foc ha il·luminat el cel poc abans de la mitjanit. Alguns espectadors privilegiats han gravat l'espectacle i han penjat els vídeos en les xarxes socials. En concret, des d'Águilas, a Múrcia, des d'Ibi i des de Torrevieja, a la Comunitat Valenciana.
No es tractava ni d'un cometa ni d'una pluja d'estreles. El fenomen l'ha provocat la reentrada en l'atmosfera d'un objecte provinent del coet xinés Jielong 3, que es va llançar fa dos dies. El contacte amb l'atmosfera ha provocat la desintegració immediata d'estes deixalles espacials.
Un bòlid, visible el divendres 8 d'agost
Segons recull la Fundació Astrohita, que treballa en el Complex Astronòmic de La Hita (Toledo), una bola de foc similar va ser visible el divendres 8 d'agost, a les 21:55 hores i ho van gravar els detectors que la Xarxa de Bòlids i Meteors del Sud-oest d'Europa (Xarxa SWEMN) operen en este complex astronòmic.
La roca que va originar este fenomen va entrar en l'atmosfera terrestre a una velocitat d'uns 217.000 quilòmetres per hora. El brusc fregament de la roca amb l'atmosfera a esta enorme velocitat va fer que el meteoroide es tornara incandescent, i es va generar una bola de foc que es va iniciar a una altitud d'uns 116 km sobre Jarafuel (Vall de Cofrents-Aiora).
Des d'allí va avançar en direcció sud-oest, sobrevolant la província d'Albacete i es va extingir amb una gran explosió a una altitud d'uns 86 km sobre el municipi de Los Arejos (Múrcia).
La seua gran lluminositat va fer que este bòlid es poguera vore des de més de 600 quilòmetres de distància i segons s'ha determinat, va recórrer una distància total en l'atmosfera d'uns 182 quilòmetres.
Més llegit
-
L'estiu més càlid en almenys un segle i mig donarà pas a una tardor previsiblement també amb temperatures per damunt del normal
-
Cremen el cotxe d'un dels detinguts pel tiroteig a Alzira en què va morir un home
-
La Diputació de València anuncia el tancament del Teatre Principal per danys estructurals
-
Miquel Baquero (La Fe) sobre els nous medicaments per a frenar l'Alzheimer. "La majoria de professionals esperàvem que també es finançaren"
-
Cremen dos cases vinculades als germans detinguts pel tiroteig mortal a Alzira
-
El Poder Judicial arxiva per unanimitat les queixes de Pradas i Argüeso contra la magistrada que investiga la dana
Més vist
Més escoltat
-
21.09.2026 | Veritats provisionals amb Juli Peretó
-
21.09.2026 | 90 minuts
-
Capítol 5: Del clic a la botiga; com està canviant la manera de comprar
-
21.09.2026 | «Ahlam»: el teatre posa veu als somnis de les dones refugiades palestines
-
18.09.2026 | Tastem CV | Les coques de la Safor
-
22.09.2026 | El partit de la una